Ahad, Januari 17, 2016

Huh! Memang sah pemimpin dari kalangan parti "Periuk" pimpinan Si Mat Sabu ni semuanya kecut Buah Kerandut belaka. Sampai tahap nak sebut nama PAS pun terketar - ketar kepala lutut.

Kalau semalam, salah seorang pemimpin parti "Periuk" pimpinan Si Mat Sabu tu takut nak sebut nama PAS dan melabelkan mereka sebagai golongan "Ekstremis' dikalangan 'Tokoh Ulama' dia TAKUT.

(Baca Sini: Nak Sebut PAS Pun Ketar Buah Kerandut!!!)

Kalau mengendeng dengan
Betina tak ketar pulak!!!
Kali ini, Si Mat Sabu tu sendiri pulak buat benda yang sama. Punya dia TAKUT nak sebut PAS, Si Mat Sabu tu hanya berani melabelkan "Kawan Barisan Nasional" sebagai musuh mereka.
Kita musuh BN sekarang dan sesiapa sahaja yang berkawan dengan BN,” katanya ketika ditemui pemberita selepas menyampaikan ucapan makan malam di Retreat Kepimpinan Kebangsaan 2016 DAP di sini.
Hakikatnya, kenyataan Si Mat Sabu tu ditujukan kepada pendirian yang telah dibuat oleh pucuk pimpinan PAS Selangor sebelum ini yang turut mengisytiharkan 'Perang' ke atas parti dia.

Tapi bezanya, pucuk pimpinan PAS tu berani sebut nama parti yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu. Takde la orang luar membuat anggapan bahawa mereka "Kecut Buah Kerandut" macam Si Mat Sabu tu sendiri.

Apa yang jelas, kenyataan Si Mat Sabu tu sebenarnya membuktikan bahawa parti dibawah pimpinan dia kini hanya sekadar Barua kepada DAPigs. Dia hanya membawa suara puak - puak DAPigs tu yang memang selama ini Anti Melayu dan Islam!!!
Categories:

3 ulasan:

  1. Org yg banyak ilmu agama digelar alim, kita hormat kerana ilmunya dan x boleh dihina , sebab tu kita cakap umum saja dengan bahasa kiasan.Perbuatan dan tingkah laku serta ketegasan dalam ilmu agama adalah jauh sekali.contoh isu ratu miss tourism, dibiarkan saja. Masa nak unditak terima budget najib puak puak pas cenderong pada najib bukan cenderong pada aspirasi rakyat..dan bermacam lagi sampai jadi bak umpama hikayat 1001 malam, aku fedup lah ngan pas.

    BalasPadam
  2. Mat Sabu parti PAN lebih "suka" berkiblat dan berkawan dengan pemimpin DAP yang tiada masalah mengajak mereka untuk melakukan perkara syirik seperti senang-senang menggunakan kalimah ALLAH kedalam kitab Bible modified bahasa melayu. Sudahlah paderi Keristian kata Tuhan mereka yang tidak bernama itu ada anak kemudian mereka yang terlajak pandai ini tak kisah pulak "Tuhan" dalam kitab biboe itu digantikan dgn nama ALLAH. Mereka lebih rela bergelumang dgn syirik daripada bermuzakarah dan menyambung hubungan silaturrahim sesama saudara seagama Islam.

    Teringat kita tentang pengakuan dan pendedahan Mohamed Razali Abd. Rahman bekas Pengarah Strategi DAP, Lim Guan Eng pernah memberitahu kepada beliau bahawa “ I don’t care about your religion, party is more important than your religion”. Nah, tidak kah ini sudah jelas menunjukkan parti DAP dan kuncu-kuncu pembangkang PAN dan PKR diletak pada kedudukkan lebih utama daripada Pencipta kita sendiri?

    Secara simboliknya menyokong dan menyanjungi DAP dan parti pembangkang sudah boleh menempah dosa syirik, sebabnya kerana kita sudah diberitahu olih pemimpin tertingginya sendiri bahawa DAP dan parti macai mereka lebih tinggi tarafnya berbanding ALLAH sendiri. Kalau pembaca adalah orang Islam saya pasti pembaca yang Muslim semua akan nampak impaknya terhadap akidah tuan-tuan kelak. Kenapa tidak? Cuba tuan-tuan semua fahami dan hayati ayat dari Al Quran ini.

    Surah An Nisa ayat 48: Sesungguhnya Allah tidak akan mengampunkan dosa syirik mempersekutukanNya (dengan sesuatu apajua), dan akan mengampunkan dosa yang lain dari itu bagi sesiapa yang dikehendakiNya (menurut aturan SyariatNya). Dan sesiapa yang mempersekutukan Allah (dengan sesuatu yang lain), maka sesungguhnya ia telah melakukan dosa yang besar.

    Oleh itu cuba fikir-fikirkan apa yang terbaik dan lebih penting sebenarnya. Memberi sokongan yang membuta tuli memang akan mengundang padah dunia dan akhirat. Pemimpin DAP hanya melihat bangsa melayu ni umpama macam komoditi sahaja bila perlu mereka akan buat baik lah. Tapi cuba lihat sendiri apa yang sudah berlaku kepada orang-orang melayu Pulau Pinang yang menyokong DAP dulu bila sudah tidak diperlukan lagi. Habis semua dah kena halau dari pulau itu olih rejim DAP. Di akhirat nanti tuan-tuan fikir-fikirlah sendiri ttg ayat 48 al Quran surah An Nisa itu.

    Ulamak serta wakil rakyat PAS yang cenderong untuk berfikir secara PAS tahun 80an elok ditukarkan sahaja kepada yang lebih berwibawa cara pemikiran nya.

    BalasPadam
  3. DAP mu tak fedup ke

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping