Sabtu, Januari 30, 2016

Haduyai! Kenapa la ada jugak Melayu yang masih Dungu simpang duit dalam Tabung Haji ni ek? Kalau diikutkan logik PKR, memang tak selamat duit simpanan diorang dalam Tabung Haji tu.

Kata PKR, duit yang diorang susah - susah simpan dalam Tabung Haji tu hanya akan digunakan untuk menjaga kepentingan pihak Kerajaan je. Bayar hutang Negara dan sebagainya.

Maka sebab itulah pelbagai pendedahan dibuat oleh pemimpin PKR untuk menghasut dan mengelirukan orang Melayu supaya keluarkan duit simpanan mereka dari dalam Tabung Haji tu.

Walaupun 'Rakan Tahaluf' Politik PKR tu sebelum ni kata bahawa mereka yakin dengan pihak Pengurusan Tabung Haji, tapi alasan itu masih lagi tak mencukupi buat puak - puak PKR tu.


Sebaliknya, PKR dilihat senada dengan DAPigs tetap mahu orang Melayu meminggirkan Tabung Haji dengan menyebarkan pelbagai bentuk propaganda serta tohmahan pada ketika ini.
Antara propaganda Rafizi mempertikaikan ketelusan Tabung Haji.
Salah satunya ialah mengenai isu berkaitan dengan pemberian bonus yang tertunggak sehingga ke hari ini. Puas la puak - puak PKR tu gunakan pelbagai tohmahan untuk memburukkan Tabung Haji.

Padahal, pihak Tabung Haji pun dah bagi penjelasan, pengumuman mengenai duit bonus simpanan itu akan diumum pada bulan Februari. Kenapa diorang masih lagi nak pertikaikan?

Dan persoalan utamanya, kalau duit bonus tahunan Tabung Haji tu diumumkan semalam, adakah Melayu - Melayu Dungu dari kalangan pentaksub PKR dan DAPigs tu nak keluarkan semua simpanan mereka?

Kalau betul la pemimpin PKR seperti Si Rafizi tu terdesak sangat nak memburukkan Tabung Haji, kenapa dia tak bagi arahan supaya pengikut - pengikut setia parti tu agar keluarkan semua duit simpanan diorang?

Hakikatnya, kot kalau duit bonus tahunan Tabung Haji tu diumum minggu lepas sekali pun, bukannya esok diorang nak keluarkan semua duit diorang tu. Diorang tetap akan biarkan duit tu dalam Tabung Haji.

Tapi dek kerana Terdesak sangat nak memburukkan Tabung Haji, maka sebab itulah Si Rafizi tu lemparkan pelbagai tohmahan dan dakwaan. Mungkin tak cukup lagi kot dosa yang dia dah buat selama ini sampai tahap nak cari dosa lain pulak untuk dilakukan!!!
Categories: ,

6 ulasan:

  1. Hajah nur eza woww bercaya caya.abang ezy yong nak buat hajjah ,bile bole kita pegi sama sama ,cepat la kita pegi bang ezy takut nanti tabung haji kering kong tang yong dahaga ni, ahh ahh haa eghh ah ahhh oh oh ...ho ho he he

    BalasPadam
  2. Tuggulah masa dia akan sampai jua. Lambat atau cepat. Siapa yang gemar menghuru harakan kehidupan maka dia akan tuai penderitaan.

    BalasPadam
  3. Deposit dlm TH tu adalah untuk pergi haji. Yg lain tu sampingan je. Dah berkurun lamanya TH menguruskan x pernah gagal. Jadi bab fitnah Rafizi ni abaikan je lah. Kalau boleh, TH saman mamat ni.

    BalasPadam
  4. Ya ALLAH..kau laknatilah si Rafini ni..jgn tambahkan dosanya...

    BalasPadam
    Balasan
    1. yong tak kisah, rafinini nini ke, janji massuukk. Sabarjerler bangg.

      Padam
  5. biar je la puak puak dungu tu kuarkan duit dorang. Cepat sikit aku dapat giliran, kalau ikutkan ada lagi 20 tahun aku kena tunggu nih. umur masa tu insyaallah 65. Takut sangat duit tu hilang, keluarkan je la !! Pastu simpan sendiri dan bila dah cukup daftar dengan haji swasta kat Siam atau Singapura. Tak yah TH, ye la kan.. duit dah kumpul berbelas ribu nanti kalau masuk TH nak pergi haji, depa rembat lak nanti kan...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping