Ahad, Januari 31, 2016

Heh! Sejak jadi Mak Janda ni, makin sentap pulak Si Nurul Izzah ni. Sampai tahap orang nak bagi cadangan pun dia tolak. Ke mana hilangnya Hak Kebebasan yang dilaung - laungkan selama ini?

Dalam satu kenyataan yang dibuat hari ini, Si Nurul Izzah tu mengecam tindakan Ketua Menteri Sarawak dengan mendakwa dia melangkaui kuasa pihak Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Semuanya hanya kerana Ketua Menteri Sarawak tu sebelum ini mengumumkan cadangan untuk mengadakan Pilihan Raya Negeri tersebut pada bulan April nanti seperti yang disiarkan semalam.
"Saya rasa kalau betul begitu kita tidak perlukan SPR, tetapi cukup dengan ketua menteri. Saya harap beliau tidak mengawal keputusan dibuat SPR," katanya kepada pemberita selepas merasmikan program Konvoi #BebasAnwar di Kuala Lumpur hari ini.
Hakikatnya, cadangan yang dibuat oleh Ketua Menteri Sarawak tu hanya sekadar cadangan yang diberikan kepada SPR, bukannya dia yang buat keputusan akhir mengenai cadangan tersebut.

Yang menentukan tarikh untuk mengadakan Pilihan Raya Negeri itu tetap juga pihak SPR. Rasanya, Ketua Menteri Sarawak tu sendiri pun tau mengenai perkara tu. Jadi, kenapa Si Nurul Izzah tu nak bising?

Yang menjadi masalahnya ialah penyebaran berita yang dilakukan oleh sesetengah media semalam memberi gambaran seolah - olah Ketua Menteri Sarawak tu yang buat pengumuman.

Padahal, pengumuman yang disampaikan tu hanya sekadar satu cadangan yang dihantar kepada pihak SPR. Takkan itu pun pengamal media boleh terkeliru? ATAU, mereka memang sengaja nak mengelirukan orang lain???
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping