Khamis, Januari 21, 2016

Hahaha!!! Angin takde, ribut takde, tiba - tiba je Si Pengerusi DAPigs Perak ni meroyan tak tentu arah. Dia dah mabuk ketum ke? Sakit apa yang dia nak sibuk - sibuk buat komen tak tentu arah ni?

Nampak sangat la yang puak - puak Pakatan Haprak ni sengaja nak 'Menangguk Di Air Yang Keruh' dengan harapan diorang dapat habuan yang setimpal. Tapi ternyata ianya sia - sia belaka.


Kalau setakat nak jadi 'Batu Api' tu, kita tak kisah sangat. Dah memang itu sifat semula jadi diorang sejak dari dulu lagi. Tapi jangan la sampai nak menonjolkan ke-BODOH-an diri sendiri.

Mana tidaknya. Tiba - tiba pulak Si Pengerusi DAPigs Perak tu nak samakan apa yang berlaku di Kedah dengan apa yang berlaku di Perak. Kan nampak sangat logik dia tu tak masuk akal?
IPOH – Krisis kepercayaan terhadap kepimpinan Umno Kedah dianggap imbasan semula rampasan kuasa yang berlaku di Perak, suatu ketika dulu.
Pengerusi DAP Perak, Nga Kor Ming berkata, kedua-dua peristiwa rampasan kuasa ini berlaku dengan cara menghina sistem perundangan negara sedia ada iaitu tanpa melalui usul tidak percaya yang sepatutnya dilakukan dalam Dewan Negeri.
“Mereka cuba rampas kuasa tanpa melalui usul tidak percaya dalam Dewan Negeri, ini adalah cara haram yang menghina sistem perundangan negara,” katanya dalam satu kenyataan, di sini.
Hakikatnya, yang berlaku di Perak melibatkan wakil rakyat dari kalangan Pakatan Haprak yang hilang kepercayaan terhadap Menteri Besar mereka yang didakwa banyak menyeleweng.

Tindakan yang dilakukan oleh Menteri Besar Perak dari kalangan Pakatan Haprak tu jelas membelakangi kepentingan rakyat. Sebaliknya dia lebih menjaga kepentingan Politik Peribadi sendiri.

Maka sebab itu diorang bertindak untuk keluar parti dan menjadi ADUN Bebas. Mana pulak sama dengan apa yang berlaku di Kedah? Yang sebelum ini, PKR nak rampas Putrajaya ikut pintu belakang tu, dia tak nak cerita pulak? Pandai pulak dia diamkan diri!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping