Ahad, Januari 31, 2016

Inilah masalahnya bila kita berdepan dengan orang DUNGU. Memang ke-dungu-an puak - puak PKR ni semakin terserlah. Malah ianya membuktikan yang diorang ni jenis 'Cakap Tak Serupa Bikin'.

Kalau selama hari ini, puak - puak PKR tu jugak yang dok menjaja isu 'Kuasa Autonomi Mutlak' diberikan kepada Negeri Sarawak. Tapi bila tiba masanya, diorang jugak yang buat sebaliknya.

Bila bercerita mengenai sekatan yang dikenakan terhadap sesetengah pemimpin dari kalangan puak - puak Pakatan Haprak tu, PKR nampak sangat membelakangi perjuangan mereka.
Pandai pulak puak - puak PKR ni tampil mempertikaikan Kuasa Autonomi yang dimiliki oleh Kerajaan Negeri tersebut apabila ada pemimpin mereka yang dihalang masuk ke Sarawak.

Dan kali ini, Si Nurul Izzah tu pulak mendakwa kononnya tindakan Kerajaan Negeri Sarawak menghalang Si Zuraidah Mak Lampir tu sebagai satu langkah 'Pengecut' yang dilakukan oleh Ketua Menteri.
"Ianya menunjukkan tindakan yang pengecut, amat malang kerana kita menuju ke pilihan raya negeri sepatutnya beliau membenarkan kita turun padang. Ramai rakyat Sarawak mungkin tidak mempunyai akses maklumat yang dibawa setengah pemimpin PKR," katanya.
Sedap dia je bercakap dan melabelkan orang sebagai Pengecut ye. Akses maklumat apa yang pemimpin PKR tu nak bawa kepada rakyat Sarawak selain dari dakwaan kosong tanpa bukti yang kukuh?

Sebagai mana yang kita sendiri sedia maklum, pemimpin - pemimpin PKR ni rata - ratanya kuat menabur fitnah demi untuk menjaja Politik Retorik Jijik mereka bagi merampas kuasa.

Perkara itu jelas apabila Si Nurul Izzah tu sendiri pernah diheret ke mahkamah kerana menabur fitnah bagi mengekalkan jawatan sebagai seorang Ahli Parlimen yang dia mengaku juga akhirnya.

Dan yang terbaru, Si Rafizi tu pulak didapati bersalah kerana menabur fitnah terhadap sleuruh Ahli UMNO. Bahkan pemimpin PKR ni juga sanggup menabur fitnah terhadap pemimpin dikalangan mereka sendiri.

Adakah itu yang dimaksudkan sebagai 'Akses Maklumat' yang nak disebarkan oleh Si Nurul Izzah tu buat rakyat di Sarawak? Kalau setakat diorang nak datang tempat orang untuk menabur fitnah, baik tak payah!!! Memang patut sangat diorang disekat dari memasuki Sarawak!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. jangan benarkan racun2 fitnah pembangkang di sebar di sarawak..sekat belum terlambat...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping