Khamis, Januari 28, 2016

Heh! Memang semakin 'Jijik' Politik PKR hari ini. Bila depan rakyat, diorang mempamerkan seolah - olah diorang ni 'Pejuang Keadilan'. Tapi hakikatnya, itu semua wayang semata - mata.

Diorang ingat diri diorang tu jauh lebih maksum dari orang lain. Diorang ingat diri diorang 'Bersih' dari sebarang dosa yang telah dilakukan terhadap rakyat. Tapi realitinya, kita semua pun sedia maklum.

Kalau semalam, Setiausaha Agung PKR tu dijatuhkan hukuman kerana didapati bersalah menabur fitnah terhadap Ahli UMNO. Tapi, mujur la denda yang dia kena bayar dibawah RM 2 ribu.

Kalau tidak, dah tentu - tentu Si Rafizi tu merempat didalam Longkang akibat kehilangan kerusi Parlimen Pandan. Pun masih ada lagi orang yang nak percaya dengan Pembohongan dia?

Tapi, macam yang pernah kita katakan semalam. Puak - puak Pakatan Haprak dari kalangan PKR tu takkan pernah rasa serik dengan perlakuan Jijik yang mereka lakukan selama hari ini.

Maka sebab itulah salah seorang pemimpin dikalangan puak - puak PKR tu tampil dan mendabik dada kononnya mereka lebih Maksum dalam isu nak menggugurkan jawatan Menteri Besar ni.

Yang lebih memalukan ialah apabila pemimpin PKR tu kata, parti itu jauh lebih 'Tertib', 'Sopan' dan 'Berdemokrasi' jika nak dibandingkan dengan UMNO dalam krisis kepimpinan di Kedah.

Tertib? Sopan? Berdemokrasi? Kepala Tengkorak dia!!! Hakikatnya, apa yang dilakukan oleh puak - puak PKR tu hanya sekadar satu 'Pengkhianatan' besar yang pernah dilakukan terhadap rakyat.

Apa yang pasti, PKR sendiri telah 'Melacurkan' hak Demokrasi dengan perlaksanaan agenda Langkah Kajang sehingga sanggup menggadaikan prinsip Demokrasi hanya kerana nak gugurkan Khalid Ibrahim.

Sama seperti apa yang diperkatakan oleh Si Faekah dalam satu artikel yang disiarkan semalam. Kenyataan yang dikeluarkan oleh pemimpin PKR tu hanya sekadar satu 'Lawak' yang melucukan.
Rakyat juga belum lupa tuduhan yang bersangkut paut kepada penstrukturan semula industri air yang kononnya Khalid melakukan keputusan yang merugikan rakyat Selangor, yang mana akhirnya diteruskan oleh Menteri Besar baharu tanpa ada sedikit perubahan pun. 
Lebih nyata, kita maklum Langkah Kajang adalah pengkhianatan kepada laungan reformasi yang dilaungkan sejak tahun 1998, di mana seorang Menteri Besar PKR telah dijatuhkan menggunakan tuduhan palsu dengan cara yang sangat secara jijik dan kotor. 
Tertib? Demokratik? Memang lucu. Mungkin mereka ini mahu mengaburi mata rakyat yang telah ‘penat’ menghadapi perkembangan politik yang semakin kotor.
Mungkin PKR ingat rakyat Malaysia ni semuanya BODOH macam Macai diorang gamaknya. Diorang lupa, rakyat Malaysia ni jauh lebih cerdik dari itu. Jadi, tak payah la diorang nak terus menipu rakyat dengan dongeng kononnya diorang ni Bersih sangat!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping