Ahad, Februari 21, 2016

Pelik bin Ajaib! Mana datang pulak 100 orang Melayu duduk kat dalam kawasan Kampung Cina ni? Selama hari ni, takde pulak orang Melayu yang berani jejak kaki dalam kawasan diorang.

Apa tah lagi kalau nak jadi penduduk didalam kawasan tersebut. Jadi, mana pulak datangnya 100 orang Melayu yang telah didaftarkan didalam senarai daftar pemilih baru - baru ini?

Perkara itu menjadi tanda tanya apabila semakan daftar pemilih yang dikeluarkan oleh pihak Suruhanjaya Pilihan Raya menyatakan wujud 100 orang pengundi Melayu di Kampung Cina Perting.

Sebagai rekod, Kampung Cina Perting ini terletak dalam kawasan DUN Bilut yang kini diwakili oleh ADUN DAPigs. DAPigs pulak baru - baru ni sibuk dok buat pendaftaran pengundi baru.

Dari sumber yang berkenaan menyatakan, kewujudan seramai 100 orang pengundi Melayu didalam kawasan Kampung Cina Perting itu adalah tidak munasabah dan bantahan akan dibuat kepada SPR.
Persoalannya, betul ke DAPigs yang bertanggungjawab mendaftarkan seramai 100 orang pengundi Melayu itu didalam kawasan mereka akibat terlalu 'Ghairah' mahu mengekalkan kerusi DUN?

Jika difikirkan secara logik, jika pendaftaran itu dibuat dikawasan kampung Melayu, sudah pasti penduduk dikawasan tu akan perasan taktik yang cuba dilakukan oleh puak - puak DAPigs tu.

Mungkin dek kerana terlalu terdesak nak kekalkan kuasa, maka terpaksa la puak - puak DAPigs tu daftarkan pengundi Melayu didalam kawasan Kampung Cina dengan harapan orang Melayu tak tau.

Malangnya, taktik yang dilakukan tu akhirnya bocor juga apabila perkara itu dapat dibau oleh penduduk sekitar kawasan tu sendiri. Itu membuktikan bahawa rakyat di Malaysia ni tak se-BODOH itu. Guna cara lain la kalau nak MENIPU pun!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. klu ada melayu yg nk undi dap mknanya melayu x brapa cerdik la tu...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping