Isnin, Februari 22, 2016

Hehehe!!! Baru tadi kita persoalan mengenai tindakan DAPigs yang telah menggugurkan dua orang ADUN PKR yang telah menjadi mangsa dendam Si Tokong DAPigs tu di Pulau Pinang.

Dua orang ADUN yang mewakili PKR itu telah digugurkan dari jawatan mereka sebagai salah seorang pengarah dalam syarikat berkaitan Kerajaan Negeri (GLC) berkuat kuasa serta merta.

Diantara alasan yang diberikan oleh Si Tokong DAPigs dalam pemecatan itu adalah kerana 'hilang kepercayaan' dikalangan ADUN tersebut yang turut didakwa telah 'Memungkiri Janji'.


Jika dilihat dari satu sudut, tindakan yang dilakukan oleh Rejim DAPigs Pulau Pinang itu jelas membuktikan bahawa mereka cuba nak menjadi 'Abang Besar' dalam Pakatan Haprak tu.

Namun, tindakan tersebut telah dibantah secara terbuka oleh puak - puak PKR melalui keputusan yang dibuat melalui Biro Politik seperti mana yang dimaklumkan oleh Azmin hari ini.

Kata Si Azmin, tindakan yang dilakukan oleh wakil rakyat PKR itu sebelum ini hanya sekadar memberikan pandangan dan maklum balas mereka kepada pihak Rejim DAPigs Negeri.
"Mereka (ADUN) bukan membuat fitnah. Yang kita tolak (ialah) budaya fitnah dan tohmahan. Sebagai ahli DUN, mereka memberikan maklum balas dan pandangan.
"Perkara ini perlu diraikan dan tak perlu diambil tindakan, tetapi apabila ada cadangan untuk memecat mereka daripada GLC, biro politik dua minggu yang lalu membuat ketetapan menghantar surat kepada kerajaan Pulau Pinang supaya perkara ini dapat dibincangkan secara baik dan dalam harmoni," katanya.
Kalau kita baca kenyataan yang dibuat oleh Si Azmin tu, dia seolah - olah mendakwa tindakan DAPigs itu telah membelakangi dasar PKR yang memperjuangkan Hak Kebebasan Bersuara.

Dalam erti kata lainnya, apa yang dibuat oleh DAPigs itu jelas menghalang Kebebasan Bersuara bukan sahaja dikalangan rakyat, bahkan bagi pemimpin Pakatan Haprak tu sendiri. Jangan suka - suka hati je nak bercakap kalau tak "Kow Tow" dulu dengan DAPigs!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. mungkin pan blh tlg rundingkan sbb depa baik benor dgn dap.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping