Ahad, Februari 21, 2016

Heh! Memang tidak dapat dinafikan apabila DAPigs didakwa bakal menurunkan calon Melayu dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang gara - gara mereka muak dengan permainan Politik PKR.

Tidak mustahil jika segala - galanya mungkin bermula dengan perencanaan agenda Langkah Kajang yang dilaksanakan oleh puak - puak PKR sebelum ini yang menonjolkan kelemahan parti itu.

Walaupun selepas diganti pucuk pimpinan Rejim Pakatan Negeri, namun pengganti kepada Si Khalid Ibrahim tu jelas tidak dapat memenuhi kehendak dan kemahuan DAPigs di Selangor.

Ianya terbukti dengan apabila Azmin GAGAL untuk menyelesaikan konflik dikalangan pemimin - pemimpin PAS dan DAPigs dalam perbalahan yang berpanjangan di Negeri tersebut.

Bahkan, kepimpinan DAPigs juga turut dikatakan sudah muak dengan perangai Azmin yang suka bermain 'Kayu Tiga' apabila masih enggan memperakui kewujudan Pakatan Haprak tu di Selangor.

Namun, pencalonan Bekas Ahli PKR yang kini mula menjadi 'Ayam Tambatan' DAPigs yang namanya mula menjadi sebut - sebutan sebagai pengganti Azmin sebagai Menteri Besar Selangor.

Walaubagaimana pun, dikalangan pengikut - pengikut Pakatan Haprak tu sendiri mengakui bahawa tindakan DAPigs tu bukan sahaja kerana mereka sudah muak dengan Politik Retorik PKR.

Malah ianya merupakan peluang yang cukup cerah untuk puak - puak parti Ultra Chauvanist DAPigs menjadi pemerintah di Selangor dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.
"(Calon) Melayu ini sebagai boneka sahaja dan sekarang mereka ada peluang khususnya di negeri Selangor, ada (calon) Melayu kerana kepentingan DAP. Oleh itu jalan yang singkat sekali adalah (Melayu) masuk DAP Selangor. 

"Tidak silap boleh jadi Menteri Besar kerana daripada kerusi yang paling banyak adalah DAP dan kebanyakan ADUN bukan Melayu, jadi DAP pilih Melayu," kata Bekas pengasas PKR, Ng Lum Yong.
Persoalannya, sanggup ke orang Melayu Selangor menerima nasib yang sama seperti yang berlaku terhadap Melayu Pulau Pinang yang dipinggirkan oleh Rejim DAPigs pimpinan Guan Eng?

Sedangkan dalam keadaan sekarang pun Melayu yang semakin dipinggirkan oleh Rejim Pakatan di Selangor, inikan pulak bila puak - puak DAPigs tu memerintah kelak. Penyudahnya nanti, Melayu tinggal nama je di Selangor tu!!!
Categories: , ,

3 ulasan:

  1. jangan undi dap dan sekutunya di selangor..itu jln yg selamat.

    BalasPadam
  2. Ini sitrik ker amin ally aaaa, jaring gol serupa curi ayam. Sebab apa tau kenapa, itu leperi panda dia punya bapak sedara bagi kad hijau bersih.lee AP sudah bagi dua kad kuning sama amin ally kelana main kotor. Amin ally cakap apa tau tak, aku peduli apa GUA si TRIKker, aayoooo aku mimpi lagi soly yer.

    BalasPadam
  3. Ingatlah bangsa MELAYU dapig bermuka2 dgn melayu bkn sbb dia suka melayu tapi dia tahu kita bodoh..dgn menghulur rm 20 sahaja dia dah boleh beli melayu..dia memperalatkan kita..setakat hlg sedikit duit xpa sbb vision mereka utk memerentah malaysia in future...tapi melayu bak kata MAT BU..T terlalu bodoh, bengong...UNDI PAKATAN HAPRAK...BERERTI...kuada bagi CINA.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping