Sabtu, Februari 06, 2016

Haduyai! Dah takde kerja lain ke yang diorang nak buat selain dari suruh orang jilat - menjilat ni. Kejam gila punya budak. Baru umur tak sampai 20 tahun, dah pandai buli orang.

Ini semua hasil didikan dari puak -puak Chauvanist DAPigs tu jugak la. Suka buli orang yang dibawah mereka. Tu pasal la budak - budak ni pun dok terikut - ikut sama perangai Haramjadah tu.

Tapi cerita pasal jilat - menjilat ni, hanya orang Politik je yang tak dikenakan tindakan. Tengok MB Cap Ayam tu. Dia suruh orang jilat 'Aiskrim' dia, tapi takde kena apa pun. Macai Pakatan Haprak tu boleh buat tak tau je sebab benda dah biasa dia buat. Tu pasal la diorang tak pelik!!!
PETALING JAYA - Enam remaja lelaki termasuk empat bawah umur didakwa di Mahkamah Majistret di sini hari ini berhubung kes buli dua pelajar sekolah yang bersujud sambil menjilat jalan raya di sekitar Sea Park, di sini yang menjadi viral di laman sosial, bulan lalu.
Tiga remaja bawah umur berusia 17 tahun mengaku bersalah manakala seorang lagi remaja bawah umur berusia 17 tahun mengaku tidak bersalah terhadap pertuduhan itu.
Dua lagi remaja, Tan Sze Keong, 18, lepasan Sijil Pelajaran Malaysia dan Lim Khoo Boo Kean, 19, pelajar kolej juga mengaku tidak bersalah terhadap pertuduhan itu yang dibacakan di hadapan Majistret Fadzlin Suraya Datuk Mohd Suah.
Mahkamah bagaimanapun belum menjatuhi hukuman ke atas tiga pesalah muda yang mengaku bersalah itu kerana menunggu laporan akhlak mereka dan menetapkan 10 Mac depan untuk sebutan semula kes.
Mengikut pertuduhan, Tan dan Lim bersama-sama empat lagi remaja bawah umur didakwa menyuruh dua pelajar lelaki berusia 15 tahun bersujud sambil menjilat jalan raya dengan tujuan untuk mengaibkan kehormatan di kawasan belakang  sebuah sekolah menengah di Sea Park, Kelana Jaya, di sini pukul 1 tengahari, 29 Januari lalu.
Mereka didakwa mengikut Seksyen 509 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum lima tahun atau denda atau kedua-duanya jika sabit kesalahan.
Categories:

1 ulasan:

  1. sistem pendidikan kita perlu beri penekanan ttg akhlak spya pelajar yg dihasilkn tahu nilai moral sesama manusia.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping