Sabtu, Februari 06, 2016

Hah! Ini macam la baru kita boleh anggap sebagai pemimpin. Cakap bukan tak serupa bikin. Bila dia bercakap, dia buat apa yang diperkatakan. Baru la orang boleh 'Respect' pada Si Rafizi ni.

Bak kata orang Ulu Cheka, "You Talk the Talk, You Walk the Walk". Bukan la setakat bercakap je pandai, tapi disuruh buat dia tak reti. Orang macam tu la yang patut kita contohi.

Kalau sebelum ini, bukan main lagi Si Rafizi tu secara lantang mempertikaikan mengenai Lembaga Tabung Haji yang didakwa lambat buat pengumuman mengenai pengagihan Bonus Tahunan.


Dalam dakwaan yang dibuat, Si Rafizi tu cuba memberikan gambaran seolah - olah Tabung Haji dah ketandusan duit untuk membuat bayaran tersebut kepada lebih 8juta pendepositnya.

Ada juga usaha dikalangan puak - puak Pakatan Haprak tu yang cuba menghasut rakyat agar mengeluarkan simpanan mereka kerana takut duit simpanan itu disalah-gunakan oleh pihak Tabung Haji.

Hasutan yang dilakukan tu sedikit sebanyak memberikan kesan apabila ada jugak pengikut PKR yang DUNGU mengambil tindakan sedemikian. Nak pulak yang termakan hasutan Si Rafizi tu.

Dan semalam, pihak Lembaga Tabung Haji dah membuat pengumuman mengenai pembahagian Bonus Tahunan sebanyak 8% kepada pendeposit yang berjumlah lebih 8 juta orang tu.

Maka melopong la mereka yang dah keluarkan duit simpanan diorang kerana terikut sangat dengan hasutan Si Rafizi tu. Sekarang, satu hapah pun diorang tak dapat melainkan kena kencing.

Yang Si Rafizi tu pulak, dia dok hasut rakyat suruh jangan percaya pada pihak Tabung Haji. Tapi dia sendiri tak ambik tindakan untuk keluarkan duit dia sebanyak hampir RM 500 ribu dari simpanan.

Sepatutnya sebagai seorang pemimpin yang bertanggungjawab, Si Rafizi tu sendiri perlu keluarkan duit simpanan dia jika betul dia tak percaya kepada pihak pengurusan Tabung Haji. Bukannya hanya setakat pandai menyalak je tak tentu arah macam orang hilang akal!!!
Categories:

15 ulasan:

  1. Apa susah...Pengurusan Tabong Haji hantar surat kepada Pijie suruh keluarkan semua simpanannya setelah satu siasatan menyeluruh dibuat atas hasutan dan damage yg berlaku...biar padan muka dia..

    BalasPadam
  2. Rafizi ini memang hipokrit. Pendusta dan pemfitnah.... dah dibuktiksn di mahksmah dunia.

    BalasPadam
  3. hehe ini raja petra tulis kat msiatoday pasal lanahat sekoq ni..

    Rafizi had best keep his mouth shut before I stick my dong into it and make him suck it. I am so ashamed I once regarded him as an up-and-coming leader. He is one of the reasons I turned against Pakatan Rakyat. Rafizi has proven to be nothing but just another political pariah. Is this the best MCKK can produce? What a real faggot!

    BalasPadam
  4. jangan putus asa dengan kata-kata rafizi teruskan percaya dengan dia, dia kan bijak pandai lulusan luar negara.

    BalasPadam
  5. ada kau tanya mana th dapat duit bayar dividen dan bonus??????

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bodoh dan dungu punya soalan....

      Padam
    2. Bodoh dan dungu punya soalan....

      Padam
    3. Soalan paling BENGAP pernoh aku dengor. TH dah berpuluh tahun membantu umat islam kat Malaysia ni. Tak penah lagi diaorang soal sebab itu institusi islam yg akan memberikan dividen dari sumber yg halal bukan duit hasil yg tak diberkati. Sebagai umat islam ko sepatut nya malu bertanya soalan sebegitu. Dah berapa juta umat islam menunaikan umrah hasil bantuan TH. Ko simpan duit ko kat bank mana? Pernah ko tanya bank tu dari mana dapat dividen tu bongok? Dengki sangat ngan TH yg perjuangkan islam. Simpan sikit kebodohan tu untuk anak cucu ko..ptuihhh

      Padam
    4. Betul tu. Soalan paling bodoh datang dari org bodoh lah jawabnya. Kata diri islam tapi dengki sangat dengan apa2 jer institusi islam spt TH yg membantu umat islam. Org2 spt ni lah menyebabkan umat islam bertelagah sesama sendiri. Sebagai islam baik buang jauh2 hasad dengki tu. Jangan simpan dlm kepala hotak nanti jadi hitam legam hati.

      Padam
    5. Khairul...ko ada ke duit simpan dgn TH...tule dulu2 suroh sekolah asyik ponteng...skrg otak jumut..yg ko tahu duduk kedai kopi dgr lagi'bangau oh bangau'...simpan cikit otak dungu kau tu utk cucu cicit kau bahalul...

      Padam
    6. Woi Khairul ! Ambik ni sebiji kat muka kau...hakkktuihhh !!! Bengong tak sudah.

      Padam
    7. Apa soalan bodoh yg kau tanya ni....
      Dah berpuluh tahun TH bayar dividen dan bonus....

      Padam
  6. dah nama pun fizi lembu...pemikiran pengikutnya pun mcm lembu la jugak...ha..ha..ha..padan muka ko setannnn...!!

    BalasPadam
  7. Amin ali ada cakap sama abang ezy,, dia kata KITA MENANG SAMA SAMA kita kalah sama sama

    BalasPadam
  8. Betulkah Rafizi telah keluarkan semua wangnya dalam tabung haji hampir setengah juta? Kita belum tahu berapa banyak wangnya yang disimpan dalam bank-bank komersial yang lain?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping