Jumaat, Februari 12, 2016

Huh! Harap - harap jangan la ada yang hilang akal tengok gambar kat atas ni sudah la. Nak pulak dikalangan puak - puak parti 'Kuali' pimpinan Si Mat Sabu tu atau puak - puak DAPigs tu.

Mana la tau ye tak. Kot - kot kalau ada yang sampai berguling - guling atas jalan raya lepas tengok gambar dibawah ni sebab tak boleh terima kenyataan. Maklum la, diorang ni kuat meroyan.

Pantang tengok pemimpin PAS berbaik - baik dengan pemimpin UMNO. Nak pulak kalau dalam keadaan yang memberi keuntungan kepada perpaduan Umat Islam. Lagi la diorang ni 'Bengkak Bijik Mata' menengoknya. Diorang boleh tengok orang Islam bersatu!!!
Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi bersama Mursyidul Am PAS, Datuk Dr Haron Din sebelum bermulanya Mesyuarat Perundingan Islam di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC), Khamis.
PUTRAJAYA: Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menggesa supaya penyebaran dan usaha dakwah melalui internet diperluaskan seiring penggunaan media tradisional.

Beliau berkata penyampaian dakwah melalui internet merentasi sempadan serta mampu menyasarkan segenap lapisan bangsa.

"Melalui kaedah ini, pelbagai keperluan semasa umat Islam dapat dicurahkan mengikut cita rasa semasa yang sesuai dengan ajaran Islam," katanya dalam kenyataan yang diedarkan sempena Mesyuarat Jawatankuasa Induk Majlis Perundingan Islam (MPI) di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) di sini, Khamis.

Mesyuarat lebih dua jam yang dipengerusikan beliau itu turut dihadiri Mursyidul Am PAS, Datuk Dr Haron Din, Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom, dan Ketua Pengarah Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) Datuk Othman Mustapha.

Katanya, sejak beberapa tahun kebelakangan ini, ledakan media baharu dikenal pasti antara punca berlakunya pelbagai krisis dalam masyarakat, dan peredaran maklumat dari pelbagai saluran media massa tidak berautoriti menyebabkan sesetengah isu mudah diputar belit pihak tidak bertanggungjawab.


"Kita dapati sebahagian isu-isu bersifat terpencil sering kali diperbesarkan untuk memburukkan imej Islam dan melakukan 'pembunuhan karakter' terhadap institusi agama, ketua jabatan agama, para mufti dan juga ilmuan Islam," katanya.
Categories:

3 ulasan:

  1. islam memberi kekuatan pada semua untk menolak imiginasi imiginasi yang merapu oleh mereka2 yang ingin melihat kebinasaan...imiginasi begitu suka sangat dikembangkan dalam jiwa untuk meraih kepopularan.contohnya membaling mikrofon he he selepas menyataakan kelemahan, sedangkan semua tahu kelemahan tu sebenarnya diganti dengan kekuatan menerima yang malaysia ini ada pada landasanya yang sewajarnya.keihklasan dan kesungguhan kerajaan mensejahterakan negara dilihat itu lebih utama,hidup penuh keharmonianitu pilihan.kan itu anjuran islam untuk diamalkan?
    semoga mpi ini berjaya ho ho

    BalasPadam
  2. Ni yang buat apek2 dan ah soh dapigs cilaka yang rasis tak boleh tidur nih!!!

    BalasPadam
  3. peluang dap dn pan putar belit kata umno dn pas brgabung...klu betul2 brgabung kantoi la depa nk tawan putrajaya.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping