Isnin, Februari 22, 2016

Heh! Memang tak disangka - sangka. Memang betul sangat dah tindakan yang telah dilakukan oleh puak - puak DAPigs tu baru - baru ini terhadap PKR. Ianya tak perlu disangkalkan lagi.

Jika sebelum ini, kita didedahkan dengan tindakan puak - puak DAPigs tu yang dilaporkan telah mengambil tindakan terhadap dua orang ADUN PKR yang didakwa 'Memungkiri Janji'.


Tak cukup setakat itu sahaja. Khabar dari Selangor pulak menyatakan bahawa DAPigs sudah muak dengan Politik Retorik PKR sehingga menyebabkan perpecahan didalam Pakatan.

Maka timbul la spekulasi dikalangan rakyat di Negeri Selangor yang rata - rata melahirkan pandangan bahawa DAPigs sedang mengatur langkah untuk menyingkirkan PKR dari jawatan MB.


Tapi apa yang jelas, jika kita lihat dari satu sudut, tindakan yang dilakukan oleh puak - puak DAPigs tu memang ada asasnya kerana kepincangan yang berlaku dalam PKR masih belum selesai.

Perkara itu dapat kita lihat dengan jelas apabila dikalangan pemimpin - pemimpin PKR di Selangor tu pun masih ramai yang tak puas hati dengan pemerintahan Rejim Pakatan Selangor.

Dan kini, kepincangan dalam kemelut kepimpinan yang melanda PKR tu dikatakan mula merebak ke Negeri Pulau Pinang yang diperintah oleh puak - puak DAPigs tu pada ketika ini.

Katanya, perbalahan diantara pemimpin - pemimpin PKR di Negeri tersebut telah menyebabkan kepala lutut Si Tokong DAPigs tu pening sehingga dia terpaksa masuk campur.

Dari sumber yang mendedahkan perkara itu sebelum ini menjelaskan bahawa perbalahan didalam PKR Pulau Pinang tu berpunca dari beberapa orang pemimpin yang dikatakan tidak sehaluan.
"Ini berikutan rasa tidak puas hati 5 sekawan dari PKR ini yg berasa terpinggir dan menganggap YB Rashid yg juga dari PKR terlalu tunduk dan mengikut telunjuk LGE hingga mengabaikan rakan2 lain dalam PKR..." - seterusnya...
Itulah bahananya bila wujudkan parti hanya semata - mata kerana nak memperjuangkan kepentingan individu tertentu je. Maka penyudahnya, masing - masing mula jadi Gila Kuasa belaka.

Jadi, terpaksa la Si Tokong DAPigs tu campur tangan. Kalau tidak, nasib dia akan jadi sama seperti Azmin di Selangor. Sampai hari ini, Si Menteri Besar Selangor tu masih GAGAL untuk menyelesaikan perbalahan yang berpanjang diantara PAS dan DAPigs!!!
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. DAPpigs and Parti 'Kencing' Rakyat can go and *u*k themselves for all I care. They deserve each other....khrrk ptuihhhh

    BalasPadam
  2. mana pan...pan tolonglah selamatkn kawan2 pkr dn dap tu. jgn sampai nasi jd buboq.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping