Rabu, Februari 24, 2016

Hahaha!!! Kesian betul tengok nasib Si Khalid Ibrahim ni. Dah kena pecat dek parti pun, dia masih lagi jadi 'Punching Bag' dan sering menjadi Mangsa Buli puak - puak Pakatan Haprak tu.

Inilah yang selama ini kita kata, Politik Pakatan Haprak ni tak ubah seperti Politik Longkang yang Songsang. Masing - masing sibuk nak menjaga kepentingan Politik Peribadi diri sendiri je.

Nampak sangat perbalahan kecil diantara parti DAPigs dan PKR tu kini semakin hangat diperkatakan apabila kedua - dua parti mula membuat tuduhan secara terbuka didalam media.

Jika sebelum ini, Rejim DAPigs Pulau Pinang pimpinan Guan Eng telah mengambil tindakan membalas dendam terhadap dua orang ADUN PKR yang didakwa telah 'Memungkiri Janji'.

Tindakan DAPigs yang berlagak seperti 'Abang Besar' dalam Pakatan itu ternyata tidak disenangi oleh PKR yang membuat bantahan melalui keputusan Biro Politik parti itu sebelum ini.

Namun, campur tangan Si Menteri Besar Selangor itu juga membuatkan Lim Guan Eng terkejut beruk kerana tidak menyangka PKR akan bertindak membantah tindakan yang dilakukannya.

Yang menjadi herannya bagi Si Guan Eng tu, kenapa pulak PKR beria - ia membantah keputusan Rejim DAPigs tu sedangkan parti tu dok buat benda yang sama terhadap Khalid Ibrahim?
"Apa yang dua Adun PKR lakukan adalah sama dengan apa yang bekas Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim lakukan sebelum pemecatannya daripada parti itu pada 2014.

"Pada masa itu kami menghormati keputusan PKR memecat Khalid. Sekarang situasinya sama tetapi mengapa PKR tidak menyokong kami?" katanya kepada pemberita pada sidang akhbar di pejabatnya di Komtar, Selasa.
Jelas, dari kenyataan yang dibuat oleh Si Guan Eng tu membuktikan bahawa perlaksanaan agenda tersebut merupakan satu kepincangan yang tidak wajar dilakukan oleh puak - puak PKR.

Malah kenyataan itu juga seolah - olah memberikan gambaran bahawa puak - puak PKR tu tidak mempunyai prinsip dan pendirian yang tetap dalam membuat keputusan Politik mereka.

Sebaliknya, tindakan memecat Khalid Ibrahim melalui kaedah yang Tidak Demokratik itu akan terus menghantui parti itu untuk jangka masa yang panjang kerana rakyat juga tidak mudah lupa.

Sekarang, isu berkaitan dengan agenda Langkah Kajang tu pulak menjadi bahan modal Politik puak - puak DAPigs untuk mengutuk PKR. Sudah pasti PKR pun tidak akan duduk diam dengan kenyataan yang dibuat. Takkan diorang nak biarkan DAPigs 'Pijak Kepala'!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. langkah kajang dah makan diri. pan senyap je tak berani komen dap agaknya....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping