Rabu, Februari 24, 2016

Haduyai!!! Apa nak jadi la dengan orang hari ni ye. Diorang yang buat FITNAH, lepas tu nak mintak orang bantu dia pulak untuk selesaikan kes tersebut. Dasar takde kemaluan betul diorang ni.

Nampak sangat la orang macam ni memang jenis takde sifat bertanggungjawab terhadap tindakan yang dilakukannya sendiri. Pandai sangat cari penyakit, tapi tak nak tanggung sendiri.

Kita ingatkan benda macam tu hanya menjadi amalan dikalangan puak - puak Pakatan Haprak tu je. Asal kena saman je, mula la ajak orang ramai tanggung dosa dia menabur FITNAH.

Rupanya, ada jugak dikalangan mereka yang mendabik dada mempergunakan gelaran sebagai 'Aktivis Alam Sekitar' pun buat benda yang sama macam puak - puak Pakatan Haramjadah tu ye?

Dengar kata, orang yang sibuk menggelarkan diri dia sebagai 'Aktivis Alam Sekitar' ni sedang merayu bantuan dari orang ramai bagi memberi sumbangan untuk membiayai kos guaman.


Si Aktivis Alam Sekitar tu sebelum ini telah disaman oleh seorang Pegawai Kerajaan kerana membuat fitnah berhubung isu perlombongan pasir di Temerloh melalui laman media sosial.
"Sehubungan itu, dengan rasa rendah diri saya ingin mengemis simpati sahabat dan penyokong perjuangan saya demi menyelamatkan alam yang semakin parah diperkosa tangan rakus, tamak dan bertuhankan wang ringgit, agar dapat menghulurkan sumbangan seikhlas hati bagi membantu saya membiayai kos guaman ini," jelasnya dalam status dilaman media sosial.
Yang herannya, kenapa pulak dia nak letakkan kesalahan itu kepada orang lain sedangkan dia sendiri yang buat tuduhan melulu tanpa sebarang usul periksa? Sekarang, baru dia nak mintak simpati?

Dan yang lebih menghairankan, kenapa dia tak mintak Pengerusi Aktivis Alam Sekitar tu bantu dia untuk membiayai kos guaman tu? Takkan itu pun Pengerusi dia tak boleh nak bantu?

Dengar kata, Pengerusi Aktivis Alam Sekitar tu pun bukan calang - calang orangnya. Kalau setakat 20 - 30 ribu tu, kira celah gigi dia je katanya. Jadi, kenapa dia biarkan anak buah dia mengemis?

Mungkin ini yang orang tua - tua selalu kata. Penyakit ni jangan dicari. Bila dah dapat penyakit, susah nak berubat. Tapi ini penyakit dia cari sendiri. Jadi, sendiri pandai cari penyakit, sendiri tanggung la. Jangan nak menyusahkan orang lain pulak!!!
Categories:

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping