Rabu, Februari 24, 2016

Fuh!!! Hina sungguh orang yang menyokong Kerajaan ni dimata puak - puak Pakatan Haprak tu rupanya. Sampai tahap sanggup diorang labelkan sedemikian rupa secara terang - terangan.

Semuanya hanya kerana semata - mata Majlis Profesor Negara (MPN) itu kebanyakkannya masih lagi membuat kenyataan yang dilihat menyokong pihak Kerajaan Barisan Nasional ketika ini.

Maka dalam usaha untuk menghasut agar MPN tidak lagi menyokong pihak Kerajaan, geng - geng Anak Muda Kecoh (AMK) mula memburukkan tindakan yang telah dilakukan terhadap mereka.

Kata geng - geng Anak Muda Kecoh tu, MPN perlu menjadikan tindakan Putrajaya menamatkan kontrak 156 orang Profesor berstatus 'Kontrak' sebagai 'Teladan' agar tidak sentiasa membela Kerajaan.
"MPN akan muncul dalam satu-satu ketika untuk membela tindakan kerajaan walaupun tindakan tersebut dilihat salah dalam disiplin akademik. Biar hidup susah tetapi jangan jadi pelacur akademik," katanya.
Sebaliknya, wakil Anak Muda Kecoh ni mula menyalahkan pihak Kerajaan dengan dakwaan kononnya wujud penyelewengan sehingga menyebabkan peruntukan berkenaan terpaksa dipotong.

Nampak sangat kenyataan yang dibuat oleh wakil Anak Muda Kecoh itu bukan sahaja cuba menghasut MPN, malah dia juga turut memperlekehkan anggota - anggota dalam MPN tu sendiri.

Realitinya, dah nama pun yang 156 orang tu hanya berstatus 'Kontrak'. Jadi, kalau kontrak tu dah tamat tempoh, terpulang la sama ada pihak Kerajaan nak sambung semula atau pun tidak.

Lagi pun, mereka yang berusia 60 - 70 tahun ni memang sewajarnya berehat untuk memberi laluan kepada orang Muda. Zaman sekarang ni, ramai dah Profesor yang muda - muda.

Seandainya mereka yang berusia 60 - 70 tahun ni tak bersara, macam mana yang muda - muda tu nak naik? ATAU, adakah geng Anak Muda Kecoh ni tak iktraf Profesor dikalangan orang muda?

Dari satu sudut, memang nampak sangat yang geng Anak Muda Kecoh ni sekadar nak memperlekehkan kemampuan golongan Profesor Muda yang masih menunggu peluang untuk naik. 
Categories: ,

4 ulasan:

  1. Agenda pembangkang x de lain melainkan memfitnah dan menghasut.

    BalasPadam
  2. ada pbangkang yg sudah baling mikrofon masa ceramah... apa punya pnyakit la....

    BalasPadam
  3. HOK NI KITO KELO BODOY BERLAPIS2.

    BalasPadam
  4. Raja Liwat tu pun bukannya muda namun semangat kote tetap berkobar-kobar ngalahkan AMK.

    Apa mau kocak lagi.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping