Ahad, Februari 21, 2016

Hebat betul bila Si Guan Eng ni memerintah ye. Asal orang tak sehaluan dengan dia je, mula la dia ambik tindakan untuk membalas dendam. Nampak sangat Chauvanistnya Si Tokong DAPigs ni.

Kalau sebelum ni, puak - puak Pakatan Haprak tu dok sibuk kutuk UMNO. Nak pulak puak - puak PKR dalam isu berkaitan kemelut kepimpinan yang melanda Kedah seolah - olah macam diorang 'Suci' sangat.

Jadi kali ini, bila dikalangan pemimpin diorang sendiri ditendang oleh DAPigs hanya semata - mata kerana didakwa tidak sehaluan dengan kepimpinan Rejim Negeri, apa pulak kata diorang?
Shah Alam - Dua daripada lima wakil rakyat PKR yang tidak mengundi dalam usul tambakan laut pada sidang Dun Pulau Pinang tahun lalu ditamatkan perkhidmatan sebagai pengarah dalam syarikat berkaitan kerajaan negeri (GLC) negeri itu.

Memetik laporan sebuah portal, Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng berkata, pihaknya sudah tidak mempunyai keyakinan dua Adun tersebut dapat berfungsi secara profesional dan berkesan.

“Apabila anda hilang keyakinan terhadap seseorang yang bersetuju dengan anda dan kemudian memungkiri janji mereka, bagaimana mereka boleh berfungsi dengan berkesan dan secara profesional, terutamanya apabila saya jadi pengerusi.


“Mereka kemudiannya menikam kami dari belakang apabila mereka berkecuali daripada mengundi menentang usul itu. Sekarang, kita tidak yakin mereka akan dapat berfungsi secara profesional dan berkesan dan jika saya, sebagai seorang pengerusi, tidak mempunyai keyakinan terhadap anda, maka anda perlu tahulah apa yang patut dibuat,” katanya. - seterusnya...
Adakah PKR hanya akan mendiamkan diri dan membiarkan perkara tersebut berlalu begitu sahaja? ATAU, mereka akan menjaga maruah dua orang wakil rakyat yang telah diaibkan oleh Rejim DAPigs Pulau Pinang tu?

Jelas, apa yang dilakukan oleh puak - puak DAPigs tu membuktikan bahawa mereka mahu dianggap sebagai "Abang Besar" dalam Pakatan. Semua orang kena "Kow-Tow" pada kehendak mereka.

Pokok pangkalnya, tindakan puak - puak DAPigs tu membenarkan pandangan yang diberikan oleh beberapa pihak berhubung isu yang sedang berlaku di Selangor pada ketika ini.

Tak mustahil sekiranya DAPigs mengambil tindakan untuk menyingkirkan PKR supaya mereka dapat pegang jawatan Menteri Besar selepas Pilihan Raya yang akan datang. Sedangkan wakil rakyat pun diorang boleh tendang, inikan pulak MB Cap Ayam PKR tu!!!
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. Tak heran pru 14 nanti...2 kawasan dun tersebut akan diambil oleh dapigs.Bila dia lemah...jadi kawan.Dah kuat...sapa2 adalah lawan.

    BalasPadam
  2. tunggu pan plk jd makanan dap. jngn baling mic klu kena makan.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping