Jumaat, Februari 12, 2016

Alamak ai!!! Takkan RM 200 ribu pun Si Mat Sabu tu tak boleh bayar? Mustahil Si Mat Sabu takde duit sebanyak itu? Bukan ke dia makan komisyen dengan puak - puak DAPigs tu?

Kata dia baik sangat dengan Si Tokong DAPigs tu. Kenapa dia tak mintak tolong dengan Si Tokong DAPigs tu? Mustahil juga kalau Si Tokong DAPigs tu tak nak tolong 'Abang' dia, ye tak.

Tapi, walaupun Si Mat Sabu tu dapat bayar duit pampasan tu, dia tetap jugak tak boleh nak nafikan satu hakikat yang perlu diketahui oleh orang ramai. Si Mat Sabu tu juga seorang KAKI FITNAH.

Jika hari ini, Si Mat Sabu tu didapati menabur fitnah terhadap Bekas Timbalan Pesuruhjaya Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang didakwa terlibat dalam isu 'Projek Ic' di Sabah sebelum ini.

Maka sebab itulah Si Mat Sabu tu telah didapati bersalah oleh pihak mahkamah dan dia perlu membayar pampasan sebanyak RM 200 ribu kepada Bekas Timbalan Pesuruhjaya SPR tu.
Menurut peguam Wan Ahmad, Noor Hazira Abu Haiyan, notis kebankrapan telah pun disampaikan kepada Mat Sabu pada 3 Febuari lalu, tetapi pemimpin pembangkang itu tidak mematuhinya. 
Berikutan itu, beliau terpaksa memfailkan petisyen pemiutang terhadap Mat Sabu, untuk mendapatkan sebanyak RM200,000 yang diputuskan pihak mahkamah sebelum ini. 
Dalam penyataan tuntutan, Wan Ahmad mendakwa defendan mengeluarkan perkataan fitnah bahawa beliau tidak boleh dipercayai kononnya kerana terbabit dengan pengeluaran kad pengenalan biru dalam ‘Projek IC’ di Sabah.
Tapi, itu bukan la kali pertama Si Mat Sabu tu bertindak sedemikian. Bahkan sebelum ini pun dia pernah juga bertindak tidak bertanggungjawab terhadap dakwaan yang dibuat secara terbuka.

Pada tahun 1997, Si Mat Sabu bersama - sama dengan pemimpin DAPigs dok sibuk menjaja cerita kononnya Si Ketua Penipu tu seorang Peliwat dan mendesak Si Ketua Penipu tu letak jawatan.

Pada ketika itu, Si Mat Sabu juga turut menggelarkan Si Ketua Penipu tu dengan nama jolokan 'Al-Juburi' dan melabelkan dia sebagai 'Kaki Pungkoq' sewaktu dalam sidang Parlimen.

Tapi IRONIKnya hari ini, Si Mat Sabu tu bukan sahaja enggan menjelaskan dakwaan yang dilemparkan. Sebaliknya, dia boleh pulak menyokong Si Ketua Penipu tu untuk menjadi Perdana Menteri

Itu la HIPOKRITnya perangai Haramjadah pemimpin yang bernama Mat Sabu ni. Dia bukan sahaja mempamerkan sifat yang tidak bertanggungjawab terhadap dakwaan yang dibuat. Malah dia juga seorang pemimpin yang MUNAFIK secara terang - terangan!!!
Categories:

5 ulasan:

  1. Jangan risaulah Mat, DAP kan ada, setakat RM200,000 kacang je tu kalau nak bandingkan dengan RM1.2 billion duit dari Israel. Kalau tak ada pun Mah kan ada...

    BalasPadam
  2. ABEY MAT BUKEY TADOK PITIH NOK BAYOR.SAJO NOK TUNJOK KERAH PALO.MUFLIS PUN ABEY MAT TAK RUGI APO2.ABEY MAT BUKEY MP TAKUT HILEY KERUSI PARLIMEN.TAK BAYAR HUTEY SAMEY BUKEY KENO MASOK JEL.

    BalasPadam
  3. bayar je la abg mat... mintak bantuan dap tu. drpa bnyk duit.

    BalasPadam
  4. tok pa lagu mana pulak...

    BalasPadam
  5. Takkan berguni-guni duit kutipan ceramah masa dgn pas dulu dah habis kot? Hang buat apa dgn duit tu bang mat oii? Takkan hang bagi kat mah semuanya.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping