Selasa, Februari 23, 2016

Heh! Itu je kesimpulan mudah untuk kita nyatakan mengenai kemelut yang berlaku diantara dua orang pemimpin Pakatan Haprak ni ekoran isu pemecatan dua orang ADUN PKR sebelum ini.

Yang Si Tokong DAPigs tu BODOH, MB Cap Ayam tu pulak BENGAP. Tapi dua - dua sibuk nak buktikan siapa yang lebih 'Besar' kedudukannya dalam Pakatan Haprak tu. Memang hancur la jawabnya.

Maka sebab itulah kita kata, pemimpin - pemimpin Pakatan Haprak ni hanya nak menjaga kepentingan Politik Peribadi diorang je. Bukannya nak memperjuangkan kepentingan rakyat.

Yang DAPigs sibuk menganggap diri diorang sebagai 'Abang Besar' dalam Pakatan. Maka sebab itu diorang lebih suka ambik tindakan sesedap hati diorang je terhadap mana - mana pihak.

Kalau boleh, DAPigs nak semua orang tunduk dan patuh kepada segala kehendak dan kemahuan mereka tanpa sebarang persoalan dibangkitkan mengenai tindakan - tindakan yang dilakukan.

Tapi, puak - puak PKR ni tak boleh terima tindakan yang dilakukan oleh DAPigs tu dan menganggap ianya membelakangi dasar parti yang (KONONnya) memperjuangkan Kebebasan Bersuara.

Apa yang jelas, tindakan kedua - dua pemimpin PKR dan DAPigs tu dianggap 'Membuka Pekung' apabila perbalahan mereka telah disiarkan secara terbuka melalui laman - laman media.

Bak kata seorang Bekas Ahli Parlimen PKR ni, sewajarnya isu berkaitan dengan pemecatan dua orang ADUN tu dilakukan secara dalaman agar ianya dapat dibendung dari menjadi isu besar.
“Isu sebenarnya adalah bagaimana untuk menguruskan perbezaan antara parti. Kedua-dua Azmin dan Guan Eng patutnya berusaha lebih lagi untuk menunjukkan kepemimpinan yang berwibawa,” katanya.
Jika kita lihat dari satu sudut, kenyataan Bekas Ahli Parlimen PKR tu pun tak betul jugak. Sedangkan selama ini, diorang yang dok sibut buat tuntutan agar semua benda dibuat secara terbuka.

Katanya nak telus. Tapi diorang sendiri pun tak nak isu - isu seperti itu disiarkan secara terbuka dan dibincangkan secara dalaman. Nampak sangat la prinsip Bekas Ahli Parlimen PKR ni tak ubah seperti prinsip orang yang MUNAFIK!!! Cakap je pandai, buat tak reti!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping