Jumaat, April 01, 2016

Heh! Nampak gayanya, sekarang ni dah ada dah dikalangan pemimpin puak DAPigs ni yang mula hilang sabar dengan kerenah dan perangai Haramjadah yang telah ditonjolkan oleh Si Guan Eng tu.

Sampai tahap, ADUN dikalangan DAPigs tu sendiri hantar Usul ke Dewan Undangan Negeri mintak supaya kuasa Ketua Mentri dan tempoh perkhidmatannya disekat sehingga dua penggal sahaja.

ADUN Tanjong Bungah, Teh Yee Cheu berkata usul itu diserah kepada pejabat Speaker DUN untuk diteliti dan dikaji oleh Jawatankuasa Perlembagaan sebelum dibentangkan dalam persidangan akan datang.
“Ini adalah surat rasmi. Sebelum ini (usul) semua perbahasan awal, bertukar-tukar maklumat dan saling memahami pandangan setiap orang sama ada bersetuju atau menentang.
“Hari ini, saya percaya, adalah masa untuk mengemukakan usul ini memandangkan kami sudah membahaskan isu ini sejak dua atau tiga tahun lepas di dalam DUN. Masa yang cukup bagi semua orang untuk mempertimbangkannya.
“Saya percaya bahawa kita perlu menggalakkan tadbir urus yang baik, malah kewibawaan, kebertanggungjawaban dan ketelusan,” katanya pada sidang akhbar selepas menyerahkan usul itu, di Kompleks Tun Abdul Razak (Komtar) di sini.
Isu berkaitan dengan kuasa Ketua Menteri Pulau Pinang itu mula hangat diperkatakan apabila Si Guan Eng tu terlibat dalam skandal pembelian rumah dibawah harga pasaran baru - baru ini.

Tapi heran jugak. Bukan ke sebelum ini, puak - puak DAPigs tu sendiri yang seringkali melaung - laungkan perkara yang sama? Tapi kenapa diorang tak mengimplimentasikan perkara tersebut?

Kalau diperingkat Pusat, sibuk pulak diorang desak supaya tempoh perkhidmatan Perdana Menteri tu dihadkan untuk tempoh dua penggal sahaja. Tapi kenapa diorang sendiri tak nak laksanakannya?

Sepatutnya, jika diorang nak perkara itu dilaksanakan diperingkat Pusat, diperingkat Negeri diorang kena mulakan dulu. Baru boleh dijadikan sebagai contoh diperingkat Kerajaan Pusat.

Tidakkah itu membuktikan bahawa puak DAPigs ni memang mengamalkan Politik Retorik dan hanya sekadar tau bercakap je? Atau, adakah DAPigs ni memang terdiri dari kalangan mereka yang MUNAFIK yang hanya tau mempamerkan sifat HIPOKRIT semata - mata???
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping