Jumaat, April 01, 2016

Heh! Terasa sunyi pulak bila takde dikalangan Macai Pakatan Haprak tu yang berani bersuara bila kenaikkan harga diumumkan oleh Pengerusi Persatuan Pengadar Minyak malam semalam.

Heran juga. Kebiasaannya, kalau harga minyak naik, dah tentu - tentu puak Pakatan Haprak tu akan memekak dan melalak seolah - olah macam orang hilang akal serta meroyan tak tentu arah.

Tapi kali ini, takde seorang pun yang berbunyi bila pengumuman kenaikkan harga minyak itu dibuat melalui penyebaran dilaman media malam semalam. Takde pulak kata - kata nista yang dilemparkan.

Kenapa agaknya ek? Adakah sebab diorang dah kehabisan modal untuk menyerang pihak Kerajaan? Atau diorang terlalu sibuk dengan fitnah lain sehingga isu kenaikkan harga minyak tu tak menjadi persoalan?

ATAU, adakah puak Macai Pakatan Haprak tu sendiri dah mula terasa MALU apabila teori penurunan harga barang yang dibentangkan oleh Si Rafizi dalam manifesto mereka sebelum ini tidak dapat dibuktikan?

Kalau sebelum ini dalam manifesto Pakatan, Si Rafizi tu buat dakwaan kononnya harga barang dan kenaikkan kos sara hidup dapat dikurangkan hanya dengan menurunkan harga minyak petrol.

Malangnya, sejak awal tahun ini, dua kali harga minyak turun. Tapi harga barang tetap juga tak turun. Tidakkan itu menunjukkan yang teorai Si Rafizi tu hanya sekadar 'SAMPAH' semata - mata?

Apa yang jelas, kenaikkan harga barang dan peningkatan kos sara hidup yang dirasai oleh rakyat pada ketika ini adalah hasil Pengkhianatan Kartel - Kartel DAPigs yang menguasai ekonomi di Malaysia.

Kartel - kartel yang didominasikan oleh puak penyokong DAPigs tu yang sengaja nak menyusahkan rakyat dengan menaikkan harga barang sesuka hati mereka dan memberikan imej buruk kepada Kerajaan. Tapi, yang itu, Si Rafizi tu Kecut pulak Buah Kerandut nak hentam!!!
Categories:

1 ulasan:

  1. tak setuju dgn admin tntg kerandut rafizi sbb dia ada kerandut ke?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping