Sabtu, Mac 26, 2016

Wow!!! Hebat! Undang - undang diorang boleh tafsirkan sendiri dan buat keputusan berdasarkan perundangan yang diolah sesuka hati mengikut kehendak serta kemahuan Politik Peribadi.

Kiranya, 'Maksum' sungguh puak - puak DAPigs ni sampai tahap diorang boleh ganti kedudukan Mahkamah Tinggi dan Mahkamah Persekutuan yang ada di Malaysia pada ketika ini.

Hukuman boleh dijatuhkan tanpa melalui prosiding mahkamah. Siasatan boleh mendahului pihak berkuasa seperti Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang baru bukak fail.

Dalam isu yang berkaitan dengan pembelian rumah mewah dibawah harga pasaran milik Si Lim Guan Eng ni, boleh pulak diorang mendakwa dia tak bersalah sedangkan kes belum disiasat.

Tapi yang herannya, kalau diorang buat tuduhan terhadap orang lain, terutama terhadap Perdana Menteri dalam kes 1MDB dan isu Dana 2.6 billion, boleh pulak diorang sibuk bagi hukuman?

Walhal siasatan dan juga penjelasan sudah diberikan oleh pihak berkuasa yang menjalankan siasatan dan mendapati tidak ada sebarang unsur yang boleh dibawa ke mahkamah.

Sedangkan dalam kes berkaitan dengan Si Guan Eng, sudah wujud 'Precedent Case' berhubung isu sama sebelum ini yang membabitkan Bekas Menteri Besar Selangor, Dr. Khir Toyo.

Jadi, bagaimana mungkin DAPigs Pulau Pinang boleh membuat keputusan 'Tidak Bersalah' dalam isu pembelian rumah mewah milik Si Guan Eng tu dan mengharapkan rakyat menerima keputusan mereka?

Keputusan mengenai perkara itu dibuat selepas DAPigs Pulau Pinang mengadakan mesyuarat dan perjumpaan bersama seramai 25 orang pemimpin dikalangan mereka malam semalam.

Itu membuktikan bahawa puak - puak DAPigs ni bukan sahaja nak berlagak seperti 'Abang Besar' dalam Pakatan dan mendesak supaya semua orang terima apa sahaja keputusan yang mereka buat.

Sebaliknya, diorang nak tunjuk yang diorang lebih besar dari sistem perundangan Negara dan kebal dari sebarang siasatan dari pihak berkuasa. 'They Want To Show That They Are Above The Law'.

Apa yang jelas, tindakan puak - puak DAPigs ni boleh dianggap 'Assobiyah' bila cuba menutup kemaluan pemimpin dikalangan mereka sendiri. Bahkan diorang juga turut membuktikan bahawa amalan Politik Retorik mereka hanya sekadar Hipokrasi yang terang dan nyata!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping