Khamis, Mac 31, 2016

Heh! Kalau yang diatas tu kena desak, tahan jugak la. Tapi cuba BAYANGKAN kalau Si Guan Eng tu kena desak supaya berbogel depan orang ramai. Mau ada yang muntah hijau dibuatnya.

Tinggal lagi, sanggup ke Si Guan Eng tu nak penuhi desakan yang telah dibuat oleh pelbagai pihak, khususnya yang tinggal di Pulau Pinang supaya mendedahkan semuanya kepada umum?

Kalau semalam, seorang lagi ADUN DAPigs mendesak agar Si Guan Eng tu mengambil cuti sementara siasatan dari pihak berkuasa dan SPRM dapat dijalankan tanpa sebarang prejudis.

Kata ADUN DAPigs tu, saranan supaya Si Ketua Menteri Pulau Pinang tu bercuti wajar disahut kerana isu pembelian rumah mewah tu turut melibatkan integriti parti DAPigs secara terbuka.


Kali ini, pihak parti GERAKAN Pulau Pinang pula membuat desakan agar semua dokumentasi berkaitan dengan satu lagi isu yang ada kaitan dengan Si Guan Eng tu didedahkan.
GEORGE TOWN: Gerakan hari ini menggesa kerajaan DAP Pulau Pinang supaya mengemukakan semua dokumen berhubung penjualan tanah di Taman Manggis, yang dikatakan untuk Projek Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT).
Setiausaha Gerakan Pulau Pinang, Oh Tong Keong berkata, tanah Taman Manggis di Jalan Zainal Abidin telah dilulus untuk pembinaan PPRT fasa kedua oleh kerajaan negeri Pulau Pinang semasa di bawah pimpinan Barisan Nasional.
Beliau berkata, kerajaan negeri pimpinan Ketua Menteri Lim Guan Eng, yang telah menjual tanah itu, sepatutnya mengemukakan semua dokumen mengenai penjualan tanah itu dan bukannya cuma membuktikan kerajaan BN yang menukar pembangunan projek berkenaan.
“Saya diberitahu memang terdapat perbincangan untuk membina kuarters kerajaan di tanah itu pada ketika itu namun, itu hanya dalam tahap perbincangan dan belum ada keputusan muktamad.
“Sama ada tanah ini dibina PPRT atau kuarters kerajaan ketika pimpinan BN, tanah itu masih milik kerajaan negeri. Tetapi hari ini, kerajaan DAP telah menjual tanah itu kepada pihak swasta untuk pembangunan komersil,” katanya.
Jika kita lihat dari satu sudut, saranan tu memang masuk akal memandangkan slogan yang diguna-pakai oleh Rejim DAPigs tu adalah berdasarkan kepada ke-CEKAP-an, Akauntabiliti dan Telus.

Jadi, demi untuk menunjukkan Ke-TELUS-an Rejim DAPigs pimpinan Guan Eng, maka tak salah sekiranya ia dibentangkan secara terbuka. Itu pun KALAU la Rejim DAPigs tu pegang pada slogan mereka sendiri. Tapi, kalau diorang setakat, CAKAP tapi tak buat, baik tak payah!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping