Khamis, Mac 31, 2016

Amacam? Ada berani ke Si Tony Puaka tu nak bawak kes yang berkaitan dengan Si Lim Guan Eng tu mengadap Ahli Jawatankuasa PAC bagi mendapatkan kebenaran yang sebenar?

Jika dilihat dari sudut logiknya, Tony Puaka selaku salah seorang Ahli Jawatankuasa PAC boleh bawak isu tu untuk disiasat sekiranya diorang tak percaya kepada siasatan pihak SPRM.

Mana la tau ye tak. Takut nanti puak DAPigs tu kata pihak SPRM ni berlaku prejudis terhadap Si Guan Eng tu memandangkan dia wakil dari kalangan puak Pembangkang di Parlimen.

Tambahan pulak, selama hari ini Si Tony Puaka juga tu cukup lantang mendedahkan salah laku dalam pengurusan serta penyelewengan yang didakwa telah dilakukan oleh pihak Kerajaan.

Jadi, tak salah sekiranya Si Tony Puaka tu menjaga integriti dirinya sendiri serta parti DAPigs tu dalam menangani skandal berkaitan pembelian rumah mewah milik Si Guan Eng tu.

Lagi pun, bukan ke slogan puak DAPigs tu ialah 'Cekap, Akauntabiliti dan Telus'. Jadi, kenapa tidak mereka buat siasatan secara terbuka supaya semua bukti dan fakta dapat dikongsi secara terbuka?

Kalau puak DAPigs tu sebelum ni kata Si Guan Eng tu 'Tak Bersalah' kerana membeli rumah mewah dibawah harga pasaran tu, maka takde apa yang perlu ditakutkan jika ianya dibawa ke PAC.

Cuma yang menjadi persoalannya, kenapa Si Tony Puaka tu memilih untuk mendiamkan diri dari terus mempersoalkan kes berkaitan pembelian rumah mewah milik Si Guan Eng tu?

Kenapa Si Tony Puaka tu tiba - tiba je jadi 'Biawak Bisu' dan hanya sekadar menutup mulut dari membicarakan kes berkaitan dengan Si Guan Eng seolah - olah macam dia 'Takut Bayang - Bayang' sendiri?

Nampak sangat la Politik Retorik yang diamalkan oleh puak DAPigs macam Si Tony Puaka ni bukan sahaja Hipokrit yang bersifat MUNAFIK. Tapi DApigs juga turut mengamalkan Assobiyah bagi menutup kemaluan dan kesalahan mereka sesama sendiri!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping