Rabu, Mac 30, 2016

Hehehe!!! Kan dah kata dah semalam. Mesti ramai yang akan meroyan tak tentu arah akibat tak puas hati bila berita Dr. Khir Toyo dibebaskan keluar penjara lebih awal daripada sepatutnya.

Kalau tadi, Si Guan Eng tu katanya sedang menggelupor tak tentu arah bila dengar cerita Dr. Khir Toyo telah dibebaskan dibawah pengawasan Parol. Kali ini, Macai Si Ketua Penipu tu pulak.

Puas la Macai Haprak Si Ketua Penipu tu meroyan mempersoalkan keistimewaan yang diberikan oleh Jabatan Penjara kepada Dr. Khir Toyo sehingga boleh dibebaskan lebih awal.

Diorang meroyan sebab Ketua Penipu kesayangan diorang tu tidak pulak diberi keistimewaan yang sama walaupun Jabatan Penjara dah berkali - kali didesak oleh pelbagai pihak.

Tapi diorang tak nak pulak cerita pasal keistimewaan yang diberikan kepada Si Ketua Penipu tu untuk keluar masuk penjara sesuka hati dia tanpa sebarang sebab musabab yang masuk akal.

Anak masuk Hospital pun Si Peliwat tu boleh keluar pergi menziarah sedangkan orang lain, Mak Ayah meninggal dunia pun tak dapat keistimewaan sedemikian rupa. Yang tu, tak nak pulak diorang pertikai?

Itu membuktikan bahawa puak Macai Haprak Si Ketua Penipu ni memang Buta undang - undang. Dah la Peliwat pun diorang masih lagi nak anggap sebagai seorang Tahanan Politik.

Walhal, pihak Mahkamah dah buat keputusan berdasarkan kepada bukti dan fakta yang dibentangkan. Malah, peguam Si Ketua Penipu tu sendiri pun turut mengaku perlakuaan Liwat tu berlaku.

Walau apa pun alasan yang diberikan, puak Macai Haprak Si Ketua Penipu tu takkan dapat terima sebab dalam kepala otak diorang dah penuh dengan sampah sarap. Jadi, tak perlu kita nak buang masa bagi penerangan kepada golongan Dunggu macam diorang!!!
PUTRAJAYA: Permohonan parol bekas Menteri Besar Selangor, Dr Mohamad Khir Toyo selepas menjalani hukuman penjara selama enam bulan di Penjara Kajang, diluluskan Lembaga Parol Kementerian Dalam Negeri (KDN) yang bersidang pada Selasa.

Ketua Setiausaha KDN, Datuk Seri Alwi Ibrahim berkata Dr Mohamad Khir diparolkan untuk menjalani baki hukuman penjara selama dua bulan di luar penjara sehingga tarikh pembebasan hukumannya pada 29 Mei depan, jika beliau tidak melanggar syarat yang ditetapkan Lembaga Parol.

Alwi menjelaskan di bawah sistem penjara Malaysia, seseorang banduan layak mendapat remitan iaitu satu pertiga daripada jumlah hukuman sekiranya Jabatan Penjara berpuas hati dengan tahap pemulihannya semasa menjalani hukuman di penjara.

"Dalam konteks Dr Mohamad Khir, beliau mendapat remitan empat bulan iaitu hanya menjalani hukuman penjara selama lapan bulan sehingga 29 Mei ini walaupun hukuman 12 bulan penjara yang dijatuhkan terhadapnya yang berkuat kuasa 29 September 2015 sepatutnya berakhir pada 28 Sept tahun ini," katanya dalam kenyataan di sini, Rabu.


Menurutnya Dr Mohamad Khir tertakluk kepada Perintah Parol [Subsekyen 46H(3) Akta Penjara 1995 (Akta 537)] yang menggariskan 27 syarat.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping