Jumaat, Mac 25, 2016

Seperti mana yang digembar - gemburkan semalam, DAPigs katanya akan mengadakan mesyuarat tergempar bagi membincangkan isu berkaitan dengan skandal pembelian rumah milik Guan Eng.

Dari apa yang dilaporkan, mesyuarat yang bakal diadakan esok turut melibatkan semua wakil rakyat dari peringkat DUN dan juga Parlimen serta pemimpin - pemimpin disekitar Pulau Pinang.

Biarpun yang tersebar dalam laman media sosial sebelum ini, mesyuarat DAPigs itu katanya tidak akan membincangkan soal calon yang bakal menggantikan Guan Eng sebagai Ketua Menteri.

Sebaliknya, mereka yang hadir akan diberi taklimat mengenai apa yang boleh dan tak boleh diperkatakan mengenai isu pembelian rumah banglow mewah milik Setiausaha DAPigs Pusat itu.

Hakikatnya, ramai dikalangan pemimpin - pemimpin DAPigs sendiri pun mula meragui jawapan serta alasan yang diberikan oleh Guan Eng berhubung isu pembelian rumah dibawah harga pasaran itu.

Isu itu mula menjadi hangat apabila ianya didedahkan didalam sidang Parlimen dan kemudiannya satu laporan dibuat kepada pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Susulan pendedahan itu, beberapa pihak lagi turut membuat laporan yang sama bagi mendesak pihak berkuasa menyiasat dan mengambil tindakan yang sewajarnya terhadap Guan Eng.

Rata - rata rakyat di Malaysia melihat isu pembelian rumah mewah yang dibeli dengan harga murah dibawah harga pasaran itu sama seperti kes yang pernah dihadapi oleh Dr. Khir Toyo.

Turut dilaporkan, mesyuarat yang dijadual bakal diadakan malam ini merupakan rentetan dari perdebatan hangat selepas Guan Eng dibogelkan didalam sidang Parlimen malam semalam.

Nampak gayanya, agenda utama DAPigs nak bermesyuarat esok bukan la untuk menentukan siapa yang akan menggantikan Si Guan Eng tu sebagai Ketua Menteri sewaktu dia 'Bercuti'.

Tapi sebaliknya, mesyuarat tu hanya diadakan bagi membincangkan kaedah bagaimana nak selamatkan kemaluan Si Guan Eng yang telah terdedah kepada umum. Pusing - pusing, kepentingan Politik Peribadi tu jugak yang didahulukan oleh puak - puak Pakatan Haprak ni!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Tak mahu buat spekulasi...

    Kita lihat adakah DAP bertindak seperti UMNO atau tidak? Lebih utamakan tutup kesalahan atau tegakkan keadilan?

    BalasPadam
  2. klu org mcm ni jd pm hancurlah negara.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping