Isnin, Mac 21, 2016

Aduyai!!! Malunya la kalau jadi Si Tipah Koyak ni. Punya banyak kes yang dia kantoi, akhirnya Si Ketua Penipu tu sendiri pun tak nak guna dah perkhidmatan dia sebagai peguam.

Mungkin Si Ketua Penipu tu pun tau yang dia tak boleh terlalu bergantung harap kepada Si Tipah Koyak ni untuk menjadi wakil dia didalam mahkamah. Maka sebab itu nama dia digugurkan.

Nak tak nak Si Ketua Penipu tu terpaksa mewakilkan diri dia sendiri bagi menghadapi kes saman yang difailkan terhadap Nallakaruppan berhubung isu yang telah dibangkitkan sebelum ini.
KUALA LUMPR: Bekas ketua pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim akan mewakili dirinya dalam saman fitnah RM100 juta terhadap Presiden Malaysia United Indian Party (MUIP) Datuk S Nallakaruppan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada Selasa.

Menurut bekas peguam Anwar, Latheefa Koya, pendengaran itu dijadual dilakukan di hadapan Pesuruhjaya Kehakiman Datuk Mohd Zaki Abdul Wahab sehingga Jumaat.

"Notis untuk Anwar mewakili dirinya difailkan pada Jumaat," katanya.
Antara alasan yang diberikan terhadap perkara tersebut, Pakwe Si Tipah Koyak tu kata ianya disebabkan akses kepada peguam untuk bertemu dengan Si Ketua Penipu tu telah dihadkan.

Katanya, sejak Ogos 2015, peguam hanya dibenarkan bertemu dengan Si Ketua Penipu tu sekali seminggu dan terhad selama sejam sahaja berbanding dua kali seminggu dengan tempoh masa yang fleksibel yang diberikan sebelum ini.

Logiknya, untuk apa peguam nak berjumpa dengan Si Ketua Penipu tu sampai dua kali seminggu dengan kelonggaran waktu yang fleksibel sedangkan orang lain tak dapat layanan sedemikian?

Tidakkah itu membuktikan bahawa Si Ketua Penipu tu mendapat layanan yang lebih istimewa jika hendak dibandingkan dengan banduan lain yang turut berada didalam penjara?

Soalnya, kenapa Si Ketua Penipu tu perlu diberi layanan istimewa sedemikian rupa sedangkan dia takde bezanya dengan banduan lain yang telah dijatuhkan hukuman oleh pihak mahkamah? Si Ketua Penipu tu PELIWAT, bukannya Tahanan Politik!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Tipah Begum....bangla moortad.

    BalasPadam
  2. rasanya dlm pan ada peguam yg progresif dn bijaksana. mengapa anwar tak pilih.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping