Khamis, Mac 31, 2016

Hahaha!!! Aduh! Terasa sakit pulak Hulu Ginjal ni bila baca kenyataan yang dibuat oleh Si Barua Pencinta Bontot DAPigs ni. Tak tau la apa tujuan sebenar dia buat rayuan sedemikian rupa.

Tapi, nampak sangat la yang dia cuba nak mengampu Si Guan Eng tu secara terbuka dan mula terasa 'Panas Punggung' bila serangan bertalu - talu menghujani Si Tokong kesayangan dia tu.

Mungkin sejak dia berenti jadi Pengerusi NUJ, takde siapa yang peduli pada dia kot. Maka sebab itulah dia cuba nak memainkan peranan sebagai seorang yang dilihat 'Terdesak' mencari Publisiti Murahan.

Dalam kenyataan yang dikeluarkan, Bekas Pengerusi NUJ ni mendesak agar semua pihak, terutama media arus perdana menghentikan serangan bertalu - talu terhadap Si Ketua Menteri Pulau Pinang tu.

KONONnya, kata dia, serangan seumpama itu dianggap 'Keterlaluan' dan tidak sepatutnya dilakukan kerana 'Mencalarkan' aspek 'Kebebasan Media' sehingga menyebabkan rakyat jadi muak.
"Perbicaraan menerusi media dengan hukuman telah dijatuhkan menerusi penciptaan persepsi negatif di kalangan pembaca walaupun belum ada keputusan secara adil adalah sesuatu yang tidak sihat," ujar beliau lagi.
Wah!!! Hebatkan hujah yang diberikan. Mungkin selepas ni, boleh la Bekas Pengerusi NUJ ni diberikan kerusi untuk bertanding atas tiket DAPigs. Paling tidak, dia boleh jadi Ketua Editor Roketkini.

Kalau kita tengok dari hujah yang diberikan, bekas Pengerusi NUJ ni ada sebut pasal 'Keadilan' dalam membuat sebarang laporan didalam media. Tapi bagaimana pulak dengan tindakan yang dilakukan oleh puak Pakatan tu?

Diorang hampir setiap hari menggunakan laman media sosial untuk menyebarkan fitnah dan mencipta pelbagai dakyah pembohongan bagi mengelirukan rakyat agar membenci pihak Kerajaan.

Walaupun dakwaan serta fitnah yang disebarkan itu adalah tidak benar, namun masih ramai lagi pemimpin dikalangan puak Pakatan Haprak tu yang menyebarkan spekulasi yang bukan - bukan.

Kenapa yang itu tak nak pulak dikecam dan dikritik oleh Bekas Pengerusi NUJ ni? Sebaliknya, kenapa dia hanya nampak media arus Perdana menyerang Si Guan Eng tu secara bertalu - talu?

Tidakkah itu menunjukkan yang Bekas Pengerusi NUJ itu juga seorang yang Hipokrit dan turut mengamalkan budaya Politik Retorik dalam membuat kenyataan? Itu membuktikan bahawa dia seorang MUNAFIK yang turut mempunyai sifat Assobiyah yang cukup tebal!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. politik persepsi dlm ph membiak subur kan...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping