Sabtu, Mac 05, 2016

Hehehe!!! Memang betul la kata orang. Setinggi mana pun kita belajar, belum tentu lagi ianya dapat diterjemahkan secara terang - terangan dalam kehidupan seharian seorang manusia tu.

Sebagai contoh yang paling mudah, kita rujuk pada Si Rafizi ni. Memang kita akui yang dia belajar tinggi. Tapi gaya tindakan yang dibuat tidak melambangkan ketinggian ilmu yang dimiliki.

Mana tidaknya. Kalau kita tengok alasan yang cuba diberikan oleh Si Rafizi ni pun kita sendiri boleh agak setara mana mentaliti budak yang dianggap 'Bijak' dikalangan puak - puak PKR ni.

Dalam kenyataan semalam, Si Rafizi tu kata, ketidak-hadiran Wan Azizah dalam sesi deklarasi rakyat yang dibuat adalah bagi mengelakkan spekulasi dikalangan rakyat pada ketika ini.

Si Rafizi tu memberikan alasan kononnya Wan Azizah tidak turut serta menanda-tangani deklarasi itu kerana tidak mahu 'Kuda Tunggangan'.
“Ia juga bagi memastikan tiada perkara yang berlaku di luar kawalan dan sebagai ingatan bahawa pemimpin-pemimpin Pakatan tidak boleh digunakan sebagai ‘kuda tunggangan’,” katanya.
Soalnya, 'Kuda Tunggangan' siapa? Adakah Si Rafizi tu nak kata, Wan Azizah cuba mengelak untuk menjadi 'Kuda Tunggangan' kepada Tun Mahathir?

Kan nampak sangat alasan yang diberikan oleh Si Rafizi tu hanya sekadar bertaraf Longkang semata - mata? Adakah Si Rafizi anggap Wan Azizah tu saja yang mewakili Pakatan Haprak tu?

Bagaimana pulak dengan Lim Kit Siang, Mat Sabu, Azmin dan diri dia sendiri serta pemimpin - pemimpin lain dalam Pakatan Haprak tu? Adakah mereka terkecuali dari menjadi kuda tunggangan?

ATAU, adakah kenyataan yang dibuat oleh Si Rafizi tu hanya sekadar satu lagi "GURAUAN" semata - mata seperti mana yang pernah dia buat terhadap Perdana Menteri sebelum ini?

Hakikatnya, mungkin Si Rafizi tu TAKUT nak nyatakan perkara sebenar. Dengar kata, Wan Azizah tak datang sebab dia masih lagi "TERLUKA" dengan tindakan yang pernah dilakukan oleh Tun terhadap Si Ketua Penipu tu. Mana mungkin dia akan menyokong orang yang mula - mula tuduh suami dia MELIWAT!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. ado ko sijil bodoh?kawe ingat sijil gilo jah ado.maah deh, kawe tak tahu

    BalasPadam
  2. Pegi jahanam la ko lapiji.. puiii

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping