Sabtu, Mac 05, 2016

Heh! Tak payah la kita beria - ia sangat nak meroyan pasal isu Deklarasi Rakyat yang diumumkan semalam. Bukannya mendatangkan faedah pun kalau kita cerita panjang - panjang.

Cukup setakat kita tau bahawa mereka yang terlibat dalam deklarasi yang dibuat semalam nak beri kuasa kepada DAPigs. Itu je kesimpulan mudah yang boleh kita buat mengenai deklarasi tu.

Hakikatnya, DAPigs mengambil kesempatan diatas dendam peribadi individu yang tertentu kerana tak dapat nak jadi Perdana Menteri. Ada juga yang kecewa sebab tak dijadikan 'Menteri Mentor'.

Jadi, kelemahan itu yang dipergunakan oleh puak - puak DAPigs demi untuk merealisasikan impian mereka agar dapat memerintah Negara. Dan mungkin itu juga hasrat mereka yang turut hadir semalam.

Tak kira la sama ada pemimpin yang menandatangani deklarasi semalam baru atau dah lama dalam Politik. Realitinya mereka hanya menjadi 'Buah Bidak' DAPigs yang rakus mahu berkuasa.

Tapi apa yang pasti, mereka yang memperlekehkan deklarasi semalam sudah pasti akan dikecam dan musuh utama kepada puak - puak yang menyertai Pakatan Haprak tu semalam.

Nak pulak PAS yang pada ketika ini sering kali menjadi sasaran puak - puak Pakatan Haprak tu. Jadi, jangan pelik la bila PAS dilabel sebagai 'Pemakan Dedak' kerana dilihat seolah - olah menyokong Perdana Menteri dengan menganggap deklarasi tu 'Kerja Pandir'!!!
PETALING JAYA: Datuk Dr Haron Din percaya Deklarasi Rakyat dibentangkan Tun Dr Mahathir Mohamad tiada impak jika tidak dibawa ke Parlimen.
Mursyidul Am PAS berkata, deklarasi itu tidak banyak beza dengan gerakan lain menuntut Perdana Menteri melepaskan jawatan yang pernah dilaksanakan.
Kesannya tidak banyak berbeza jika kita tiada usaha ke arah melunaskan kepada demokrasi iaitu membawa anggota Parlimen yang boleh bersama bawa undi tidak percaya.
“Ia tidak ubah seperti suara yang kita dengar dalam kempen biasa yang mengajak masyarakat menolak kepemimpinan Najib, sekali gus menolak UMNO dan Barisan Nasional (BN) daripada berkuasa,” ujarnya ketika dihubungi.
Categories: ,

6 ulasan:

  1. HEHEHE...........Kalau tak penting, apasal sampai
    buat satu posting pasal ni kat blog kamu.........KEHKEHKEH.
    Bukan je penting, dha mengugat keyakinan kamu.
    Betul tak..........?????

    BalasPadam
    Balasan
    1. Siapa pulak kata tak penting? Kita kata Tak Berfaedah. Nampak sangat kamu tak faham apa yang Penting dan yang Tak Berfaedah. Seinci pun tak tergugat keyakinan. Apa yang pasti, tindakan org macam kamu yang merosakkan Negara.

      Padam
  2. seronoknya ... pak kadok! he he aku tak terfikirlak najib leh membuatkan malaysia ni tergadai sebab umno bukan lah cam mahathir fikir.. asyik2 nak merajuk bila tak di pujuk ho ho kehendak dia macam pak pandir kan.kan kan?

    aku yang prihatin ni doakan semoga najib and the gang(umno) semakin kuat tanpa ubat teloajak laris he he

    BalasPadam
    Balasan
    1. kawe pun tak terfikir yang datok najib bolih dijatohkan dalam masa terdekat.delarasi begitu tidak mengikat dan terikat dengan mana2 undang2 tuboh kerajaan malaysia.tetapi tak tahu la pulok kalu puak ni jenis tak makan saman,bukan kata undang dunia dia langgar undang tuhan pun dia langgar semacam jer.donia2.

      Padam
  3. katakanlah nanti sesiapa naik lepas ni..kita kocak pulak sebab rakyat tak puas hati. demokrasi kan? amacam.. bolih?

    BalasPadam
  4. Lantak kaulah labu.( mahathir..le )

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping