Isnin, Mac 07, 2016

Heh! Nampak gayanya keadaan sekarang dah terbalik. Budaya 'Putar Belit' kenyataan ni memang biasa dilakukan oleh puak - puak Pakatan Haprak tu. Nak pulak bagi pemimpin PKR.

Jika sebelum ini, pentaksub PakaTUN menganggap Tun Dr Mahathir sebagai 'Pemimpin Utama' dalam deklarasi yang ditandatangani bersama dengan puak - puak DAPigs tu baru - baru ni.

Tapi ternyata, bagi pihak Pakatan Haprak yang diketuai oleh DAPigs tu sedikit pun tidak mengiktiraf kedudukan Tun Mahathir sebagai 'Ketua'. Sebaliknya mereka anggap Tun sebagai 'Pencacai'.

Bagi Presiden PKR yang juga merupakan Ketua Pembangkang didalam Parlimen, perkara itu cukup jelas. Dan dia sendiri menyatakan bahawa Tun "Tak Kuat" dan memerlukan bantuan mereka.
"Tidak...tidak...itu tidak betul, Dr. Mahathir tidak kuat, dia yang memerlukan bantuan daripada kami (pembangkang)," katanya.
Dalam masa yang sama, Presiden PKR tu juga turut menyatakan bahawa dia masih lagi belum mengampunkan dosa yang telah dilakukan oleh Tun terhadap Si Ketua Penipu tu sebelum ini.

Kata Si Wan Azizah, melupakan tindakan yang telah dilakukan oleh Tun terhadap Si Ketua Penipu tu pada tahun 1998 adalah sesuatu yang tidak boleh dimaafkan dan ianya dua perkara berbeza.

Malah Si Wan Azizah turut menegaskan bahawa deklarasi yang ditandatangani oleh Tun serta beberapa orang pemimpin UMNO sebelum ini juga perlu membebaskan Si Ketua Penipu tu dari penjara.
"Ia tidak kira sama ada dia (Mahathir) setuju atau tidak, ia tentang reformasi kami, dia (Anwar) adalah mangsa pertahanan penjara. Sekiranya kita membebaskan dia (Anwar), itu adalah reformasi yang terbesar yang kita berhutang kepada negara," katanya lagi.
Dalam erti kata lainnya, hidup - hidup je Tun dan pemimpin - pemimpin UMNO yang menandatangani deklarasi tu sebelum ini kena kencing dengan puak - puak Pakatan Haprak tu. Hakikatnya, diorang terjebak dalam agenda nak membebaskan Si Ketua Penipu tu!!!
Categories: ,

6 ulasan:

  1. sebijak2 manusia... diujung usia terserlah juga akan kebodohan nya...

    BalasPadam
  2. Bila hati sudah busuk pekong..itu lah jadi nya..kena main balik

    BalasPadam
  3. BAngang puny Nenek Kipas ni. She fails to see the whole picture. Kalau Nagib RAzak tak di turunkan sekarang, bila Opposition ditakdirkan dapat take over dalam next PRU, there is nothing the oppo can do. Damage has been done. Nenek Kipas ni tak habis2 nak bebas kan suami Peliwat Negara dia tu. Pikiaq lah outside the box sikit. Jangan lah dok pikiaq pasal suami peliwat ko tu saja. Biaq pi dia dok kat dalam tu - selamat sikit budak2 muda laki dan perempuan kat Malaysia ni.

    BalasPadam
  4. Walaupun aku tak bersetuju dgn kenyataan Wan Azizah berkaitan dgn perjuangan utama 'pembebasan Anwar' kerana Anwar memang bersalah, namun aku suka Mahahtir di hina begitu,pada dgn muka dia yg suka sangat menghina orang lain dgn perbagai fitnah.Biarlah hidup Mahathir berakhir dgn penuh terhina di sana sini.

    BalasPadam
  5. Kak Wan jgn.mcm2. Nanti dia dedah semua surat kak wan Nanti, mana.nak letak muka dengan anak2,cucu2..rakyat lagi..silap2 migrate ke luar negara.

    BalasPadam
  6. kalau pembangkang kuat kenapa setuju dan ikut telunjuk Mahathir...

    kenapa wan azizah tidak mengetuai deklarasi, hakikatnya nak jadi MB Selangor pun kena reject.

    anwar didapati salah oleh mahkamah, bukan oleh mahathir atau najib.
    mahathir sekarang mahu membawa najib ke mahkamah, sokonglah, bukan tunjuk kebodohan..
    mahathir juga bersedia ke makamah, dakwa dan samanlah (?)

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping