Sabtu, April 02, 2016

Belanja la besar mana pun, tapi kalau dah tak reti buat kerja tu, cakap la apa pun. Hakikatnya, kalau tak reti nak pikul tanggungjawab dan amanah yang diberikan, baik dia berenti je.

Itu ke yang Si Azmin tu nak bangga sangat sejak menjadi Menteri Besar Selangor selepas dia berjaya menendang Khalid Ibrahim dan melobi diri sendiri dengan mengenepikan Wan Azizah?

Bukan sikit beb! 800 JUTA DUIT RAKYAT dia korbankan hanya semata - mata nak tunjuk ke-EGO-an dan ke-SOMBONG-an dia sebagai seorang pemimpin. Berbaloi ke DANA RAKYAT dibazirkan sedemikian rupa?

Soalnya, kenapa dia masih lagi nak menyalahkan orang lain sedangkan dia sendiri TIDAK KOMPETEN untuk menjalankan tugas serta memikul tanggungjawab selaku seorang Menteri Besar?

Jika sebelum ini, Si Menteri Besar Selangor tu mendakwa rakyat di Negeri Selangor terpaksa menanggung keadaan "kemarau" kerana tidak dapat menyiapkan loji Langat 2 dalam masa yang ditetapkan.

Dalam alasan yang diberikan, Si Menteri Besar Selangor tu mempraktikkan 'Blame Game' dan menjadikan Khalid Ibrahim sebagai 'Kambing Hitam' yang perlu dipersalahkan oleh rakyat.

Walhal, kelewatan Rejim Pakatan Selangor tu menyiapkan loji Langat 2 tu adalah hasil dari ke-SOMBONG-an diri dia sendiri yang nak semua orang 'Tunduk' dan 'Sujud' pada kaki dia.

Hakikatnya, dia yang sengaja melewat - lewatkan projek tersebut dengan pelbagai alasan bertaraf Longkang dan cuba melengah - lengahkan masa dalam urusan perjanjian dengan pihak Kerajaan Pusat.

Maka secara keseluruhannya, kelewatan pembinaan projek Langat 2 tu adalah 100 PERATUS salah Si Menteri Besar Slenagor tu sendiri yang terlalu EGO dan SOMBONG tak tentu arah.

Dan alasan untuk dia membelanjakan sebanyak RM 800 JUTA DANA RAKYAT untuk membina sebuah loji yang baru hanya sekadar alasan dia semata - mata. Kalau ye pun dia nak rembat duit rakyat, jangan la bagi alasan yang bertaraf LONGKANG!!!
AIDCNews – 01/4/16 –Bekas Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata kelewatan projek Loji Rawatan Air Langat 2 (Langat 2) sepatutnya bukan alasan yang kukuh kepada Datuk Seri Mohamed Azmin Ali selaku Menteri Besar untuk membelanjakan RM800 juta wang rakyat untuk membina loji baharu.

“Kelewatan pembinaan loji Langat 2 tidak boleh dijadikan alasan untuk Menteri Besar membelanjakan RM800 juta untuk membina loji baharu.

Mungkin beliau (Azmin) telah belajar daripada mantan Perdana Menteri (Tun Mahathir Mohamad) yang telah memberi konsesi tenaga (PPA) kepada syarikat swasta (IPP) atas kesulitan rakyat selepas krisis tenaga pada 1992,” katanya dalam Facebook sekejap tadi.
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Boleh tak rakyat saman MB ni kerana kegagalan mentadbir sehingga membazirkan wang rakyat rm800 juta?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping