Sabtu, April 02, 2016

Hehehe!!! Macam yang kita katakan semalam, tetiba je dikalangan puak Pakatan Haprak ni nak jadi 'Alim' dan tunjuk 'Warak' depan semua orang. Mentang - mentang la PAS dah tak bersama.

Nampak gayanya, berpusu - pusu pulak diorang ni nak jadi 'Ostad' dan 'Ostazah' segera serta menunjukkan yang diorang lebih bijak dalam bab soal agama jika nak dibandingkan dengan orang lain.

Sampai tahap, hak agama orang lain pun diorang nak masuk campur sedangkan diorang satu hapah pun tak tau mengenai apa yang dipertikaikannya. Nak pulak dikalangan puak DAPigs tu sendiri.

Sebagai contoh Si Teresa Kok ni. Dia berangan nak bercakap soal Hudud. Tapi nak ikut dari pandangan Kristian. Memang la ianya tak sama dengan apa yang cuba nak dilaksanakan oleh PAS.

Si Nyonya Kok tu kata, sebagai penganut agama Kristian, mereka menganggap Tuhan itu sebagai 'Bapa' dan 'Kasih Sayang' seorang 'Bapa' tu tak sanggup menjatuhkan hukuman 'Potong Tangan' ke atas anak - anaknya.

Habis 'Sedey' je Hadi Awang sekolahkan Si Teresa Kok ni dengan perbandingan yang cuba dibuat dengan menyatakan bahawa 'Kasih Sayang Tuhan' tu tidak sama seperti kasih sayang seorang Bapa. Sebagai contoh:
“Demi menyelamatkan nyawanya, seorang Pakar menetapkan perlu dipotong sebahagian anggota badannya. Adakah Pakar itu boleh ditohmah sebagai zalim dan gila?
Jawapannya, sudah tentu la TIDAK. Sebaliknya, Si Bapa tu tetap akan menyerahkan anaknya kepada yang pakar agar penyakit yang dihidapi dapat diberikan rawatan yang sewajarnya.

Dan perangai orang suka mencuri ni memang boleh dianggap sebagai satu 'Penyakit Sosial' yang perlu dirawat kerana ianya mudah berjangkit sekiranya tidak diberikan 'Rawatan' yang sewajarnya.

Dan bagi pandangan Si Teresa Kok, siapa yang lebih 'Pakar' untuk mengubati 'Penyakit Sosial' seperti mencuri ni kalau bukan 'Tuhan'? Sedangkan 'Bapa' sendiri pun tak sanggup menghukum anaknya yang mencuri.

Pokok pangklnya, hukuman potong tangan ni hanya untuk mereka yang melakukan kesalahan mencuri. Kalau Si Teresa Kok tu takut kena potong tangan, Jangan Mencuri!!! Takkan kesimpulan mudah macam tu pun Si Teresa Kok tu susah sangat nak paham!!!
Categories: , ,

3 ulasan:

  1. Fengshui?????
    Kasi malu sama pengamal fengshui.
    Sudah jelas rasuah wlpun tarak swimming pool.....

    BalasPadam
  2. hukum Allah terbaik...hanya org yg dpt petunjuk akan dpt menilainya.

    BalasPadam
  3. Hukuman utk ah so mulut longkang ada x? Busuk sgt laa

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping