Sabtu, April 09, 2016

Huh! Sepertimana yang telah kita jangkakan sebelum ini, niat puak Pakatan Haprak ni bersama - sama dengan Tun Mahathir bukannya ikhlas kerana perjuangan yang dipeloporinya.

Tapi sebaliknya mereka mempunyai agenda untuk memalukan Tun Mahathir diatas pentas ceramah dengan pelbagai dakwaan serta pendedahan mengenai Mantan Perdana Menteri itu sendiri.


Luluh hati ini apabila melihat Tun Mahathir diperlakukan sedemikian rupa. Seorang yang perlu dihormati telah diaibkan dan dimalukan secara terbuka seperti itu oleh puak Pakatan Haprak ni.

Jika sebelum ini, salah seorang Ostad dikalangan puak PKR tu tampil membacakan doa laknat secara terang - terangan didalam satu perhimpunan yang diadakan baru - baru ini di Kuala Lumpur.

Apabila doa tersebut dipertikaikan oleh pemimpin serta penyokong dikalangan mereka, bukan sahaja Ostad tu sahaja yang mempertahankannya. Bahkan pengikut PKR lain pun turut memberikan sokongan.

Malah, Presiden PKR, Wan Azizah dan anak sulungnya, Si Nurul Izzah juga turut dilihat masih enggan untuk memberi kerjasama kepada gerakan yang diterajui oleh Tun Mahathir ketika ini.

Maka tak hairan la sekiranya puak Suara Anak Muda Meroyan yang dikepalai oleh Si Chagubard ni sanggup bersikap BIADAP dan menghina Tun Mahathir secara terbuka dalam majlis dialog semalam.

Dalam kenyataan yang dibuat semalam, Si Chagubard tu mendedahkan semua dakwaan terhadap penyelewengan dan salahtadbir yang telah dilakukan oleh Tun Mahathir sewaktu dia menjadi Perdana Menteri.
“Program dialog anak muda dengan Mahathir sebentar tadi tak ada apa kerana akhirnya Mahathir tak menjawab soalan dan lari balik awal. Tinggalkan Ambiga dan Maria (Chin) untuk menjawab soalan malah wartawan dan rakaman juga tidak dibenarkan.

“Saya tidak nampak elemen dimana keperluan untuk kita menyokong Deklarasi Rakyat yang semata-mata untuk memenuhi nafsu politik Mahathir menjatuhkan Najib (Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak) mengantikan dengan orang yang dia pilih.


“Tun (Mahathir) juga gagal menjelaskan proses transasi yang bakal dilakukan sekiranya berjaya menjatuhkan Najib bagi memastikan Malaysia ini bersih dan adil dibawah kepimpinan baharu,” kata CheguBard kepada pemberita sebaik selesai majlis dialog tersebut.
Nah! Tidakkah itu membuktikan bahawa mereka yang Pro Pakatan Haprak ni juga tidak ikhlas dalam memberikan sokongan kepada gerakan yang diketua oleh Tun Mahathir pada ketika ini?

Sebaliknya, mereka ambik peluang untuk terus membogelkan Bekas Perdana Menteri Malaysia tu secara terang - terangan. Semuanya demi untuk kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri dan menjaga BONTOT Si Ketua Penipu tu je!!!
Categories: ,

6 ulasan:

  1. Anjing kurap ni ada ke lagi. Parti sendiri pun dah tak nak dia lagi. Dia belim sunat lagi Tun dah buat macam2. Baral manalah yang nak dengar cakap anjing ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Anjing kurap Rembau...tengokle muka dia...

      Padam
  2. Jangan persoalkan mereka tidak ikhlas,kerana itu memang 'perjuangan' mereka sejak dulu menentang Mahathir.Mahathir yg salah lagkah,sangkanya jerat sudah lupakan pelanduk,jadi beliau yg silap.Saya respek Cegubar,kerana konsisten dgn pendirian beliau.Azmin pun beliau tibai,malah Anwar pun pernah kena dgn beliau.

    BalasPadam
  3. baru kena dengan batang hidung besar mamak kerala tu.... cakap tentang batang hidung besar, pelukis kartun zunar tak mahu lukis pasal mamak tu lagi ke?? Mesti laku karya kartun dia kalau kali ni mengampu mamak kerala pulak...

    BalasPadam
  4. apa kata proTun dalam hal ini ? bukankah akhirnya menjadikan Tun seperti melukut di tepi gantang dan memalukan Tun ajer.. aduyai..

    -yg masih hormatkan Tun

    BalasPadam
  5. KepadaNya jua lah kita berserah. Yang baik datang dari Allah dan yang buruk itu datangnya dari diri kita sendiri. Semoga Allah merahmati makhluk sekelian alam....amin.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping