Selasa, April 19, 2016

Ada sesetengah orang kata, Pilihan Raya Negeri Sarawak ni merupakan indikasi kepada Pilihan Raya Umum. Maka sebab itu Pilihan Raya Negeri Sarawak ni cukup penting kepada semua pihak.

Tapi, kalau kita tengok pembukaan menjelang Pilihan Raya Sarawak ni pun puak Pakatan Haprak tu dah jadi kucar kacir, bagaimana pulak keadaannya bila diorang nak berhadapan dengan PRU nanti?

Soal pembahagian kerusi sesama diorang pun masih tak selesai lagi sehingga ke hari ini. Jangan kata diantara parti, bahkan sesama dalam parti pun masih lagi beramuk tak sudah - sudah.

Kalau sebelum ini, pimpinan Pakatan Haprak tu diperingkat pusat yang diketuai oleh Wan Azizah dah pun buat keputusan mengenai pembahagian kerusi dalam Pilihan Raya di Sarawak.

Tapi keputusan yang dibuat itu jelas ditolak mentah - mentah oleh pimpinan PKR Sarawak dengan dakwaan kononnya pimpinan Pakatan Pusat tidak menghormati kedudukan mereka.

Hakikatnya, bagi PKR Sarawak, keputusan yang dibuat oleh kepimpinan Pakatan Pusat itu hanya memberi keuntungan kepada DAPigs dan meminggirkan kehendak serta tuntutan mereka.

Itu sahaja sudah menjelaskan bahawa didalam PKR sendiri pun masih ada kemelut kepimpinan Politik dalaman yang masih lagi tidak dapat diselesaikan sehingga timbul isu sedemikian.

Diantara PKR dan DAPigs di Sarawak juga masih lagi berbalah sesama sendiri dek kerana berebut kerusi. Masing - masing, PKR dan DAPigs ada tuntutan dalam nak menjaga kepentingan Politik mereka sendiri.

Dalam kenyataan yang dikeluarkan hari ini, DAPigs Sarawak jelas mempersoalkan tindakan PKR Sarawak yang dianggap 'Tidak Menghormati' keputusan yang telah dibuat oleh kepimpinan Pusat.
KUCHING : DAP Sarawak menyeru sekutunya PKR supaya menghormati perjanjian mereka mengenai pembahagian kerusi bagi mengelakkan terkuburnya Pakatan Harapan (PH).

Pengerusinya, Chong Chieng Jen berkata, DAP akan mematuhi perjanjian tersebut dan berharap PKR juga akan melakukan perkara yang sama.

Minggu lalu, walaupun DAP mendakwa perundingan mengenai pembahagian kerusi sudah selesai, PKR Sarawak pula memberitahu berlaku pertindihan di beberapa kerusi.
Nah! Itu baru cerita pasal PKR dan DAPigs je. Belum lagi cerita pasal parti Kuali pimpinan Si Mat Sabu di Sarawak yang hidup seumpama 'Kerakap Diatas Batu' tu lagi. Kalau tambah yang itu, makin haru jadinya.

Pokok pangkalnya, puak Pakatan Haprak ni lebih mementingkan soal Politik Peribadi mereka sendiri dari nak menjaga kepentingan rakyat. Sibuk dok berebut kerusi, belum tentu lagi diorang mampu nak menjaga kebajikan rakyat dimasa akan datang!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. Kalau pilihanraya Dun Sarawak indicator ataukayu ukor untuk menilai kemampuan Bn, saya harap Adenan akan menang besar. Bila menang besar, indicatornya ilaha BN diterima oleh rakyat. Denganini, NAJIB akan adakan PRU 14 dalam tahun ni juga. Inilah yang semua orang mahu.
    Semoga Adenan Satem menang besar

    BalasPadam
  2. dapig jadi taik besar di Sarawak.

    BalasPadam
  3. Dap gila kuasa.
    Tokong gila rasuah.
    Pengikut jilat saja.

    BalasPadam
  4. Bungkuskan dapigs di bumi sarawak.......

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping