Ahad, April 03, 2016

Ramai Betul Rakyat Marhaen yang berhimpun ni ye...
Sampai tak terbilang ramainya...
Heh! Memang susah kalau kita nak ubah kotak pemikiran puak Pentaksub Pakatan Haprak ni. Cakap la macam mana pun, diorang memang payah nak terima hakikat dan realiti yang sebenar.

Walaupun ada dikalangan mereka yang berjalan dan berpijak dibumi yang nyata, tapi akibat terlalu taksub dengan fahaman Politik Retorik pemimpin, maka mereka pun jadi golongan Haprak juga.

Terbaca didalam ruangan 'Dashboard', ada satu artikel yang ditulis oleh seorang blogger Tersohor, yang memberi pandangan mengenai perhimpunan Demonstrasi 'KFC' yang dianjurkan semalam.

Dengan tajuk yang begitu 'Klise' dan terlalu Muak untuk didengar, blogger yang juga merupakan bekas anak buah Allahyarham Nik Aziz tu kata, demonstrasi itu adalah untuk 'Rakyat Marhaen'.

Baca tajuk itu sahaja dah boleh membuatkan kita mua dan mula terasa loya tekak nak membaca petikan artikel yang ditulis. Nampak sangat apa yang cuba dipaparkan tidak bersandar kepada realiti sebenar.

Hakikatnya, rakyat di Malaysia ni sendiri dah mula MUAK dan JELAK dengan perhimpunan RETORIK yang jelas tidak mendatangkan sebarang faedah kepada mereka secara keseluruhan.

Bukan hanya disebabkan kerana terik matahari yang membataskan penyertaan mereka. Tetapi ada juga dikalangan mereka yang mula Loya Tekak melayan kerenah Politik Retorik Pakatan.

Bercakap je pandai. Tapi nak mengharapkan mereka benar - benar menjaga kebajikan rakyat, ibarat macam Pungguk Merindukan Bulan Purnama yang belum tentu akan jatuh ke riba.

Kita tengok nasib rakyat di Pulau Pinang pun cukup la. Penindasan demi penindasan yang dilakukan oleh Rejim DAPigs seolah - olah cuba didiamkan dengan sogokkan materialistik semata - mata.

Di Selangor, Rejim Pakatan pimpinan Si Menteri Besar Selangor tu dilihat secara berterusan mengabaikan tanggungjawab terhadap rakyat yang selama ini dijaja dengan pelbagai janji - janji murahan semata - mata.

Soalnya, adakah blogger tersohor itu hanya melihat dengan sebelah mata dan memekakkan sebelah telinga dari menilai keadaan sebenar? Adakah dia juga kini sudah bertukar menjadi golongan ASSOBIYAH?

Sedar la. Realitinya, Rejim Pakatan Haprak yang memimpin perhimpunan semalam hanya sekadar menjaja Politik Retorik mereka yang bersifat Hipokrit semata - mata. Mereka hanya setakat nak menjaga kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri. Bukannya dibuat untuk Rakyat Marhaen!!!
Categories:

3 ulasan:

  1. Muak mendengar alasan menggunakan perkataan 'rakyat'. Kentut le...

    BalasPadam
  2. rakyat mana tu....brapa org je yg keluar brhimpun...tak berbaloi.

    BalasPadam
  3. Rakyat mende tu langau hurung najis le.. najis spa ntah tgah2 tu

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping