Isnin, April 25, 2016

Hehehe!!! Aduhai. Tak sangka la pulak. Ingatkan Si Guan Eng tu hebat sangat orangnya. Rupa - rupanya ada jugak kelemahan dia ye. Dan kelemahan itu diakui oleh dua orang wanita.

Kalau kita tengok dari satu sudut, memang Si Guan Eng ni lemah sikit bila berdepan dengan wanita. Mungkin sebab itu dia mampu beli rumah banglow mewah dengan harga yang 'Terlajak Murah'.

Semuanya gara - gara seorang wanita juga. Jadi, tak heran la kalau yang tampil untuk mendedahkan kelemahan Si Guan Eng ni juga terdiri dari dua orang wanita yang telah diabaikannya.

Kata mereka, dek kerana kelemahan dalam pentadbiran Rejim DAPigs Pulau Pinang yang dipimpin oleh Si Guan Eng tu la yang menyebabkan diorang tak dapat menjaga kebajikan rakyat.

Terutama sekali bantuan kepada rakyat miskin yang dilihat telah dipinggirkan oleh Si Guan Eng tu. Ianya ternyata membuatkan dua orang ADUN wanita itu kecewa dengan sikap yang ditonjolkannya.

Jika sebelum ini, seorang ADUN wanita PKR ternyata kecewa sehingga menangis didalam sidang DUN merayu kepada Si Guan Eng tu agar dibawa usul untuk menjaga kepentingan rakyat dikawasannya.

Tapi malangnya, usul itu bukan sahaja ditolak dan tidak dibahaskan. Bahkan usul yang cuba dibentangkan itu juga tidak mendapat perhatian Rejim DAPigs yang dipimpin oleh Si Guan Eng tu.
“Saya tidak tahu kenapa usul saya ditolak tetapi ia tidak akan membuatkan saya berhenti untuk bersuara demi orang ramai yang menghadapi banjir kilat dan masalah gangguan elektrik di kawasan luar bandar.
“Peruntukan yang diberikan bagi kawasan saya terlalu kecil untuk saya suarakan masalah ini. Saya perlu memperbetulkan masalah ini dengan membawa usul berkaitan namun ia ditolak,” katanya seperti yang dilaporkan New Straits Times.
Manakala seorang lagi ADUN wanita dari kalangan DAPigs pulak membuat dakwaan bahawa dirinya dipinggirkan dari menjadi kroni Guan Eng sedangkan dia dah bekerja siang malam untuk rakyat.
“Saya telah menyuarakan rungutan orang ramai di kawasan DUN saya tetapi amat menyedihkan apabila tiada apa yang telah dilakukan,” ujarnya.
Dalam erti kata lainnya, kalau orang tu tak sehaluan dengan Si Guan Eng ni dalam apa perkara sekali pun, sudah pasti mereka akan dipinggirkan walaupun mereka dari kalangan Pakatan Haprak tu sendiri.

Jadi memang tak salah la jika sebelum ini ada yang membuat dakwaan bahawa Si Guan Eng ni bukan sahaja SOMBONG dan ANGKUH. Tapi dia juga menganggap diri dia macam Tokong yang perlu disembah oleh semua orang!!! Tu pasal la dia berlagak tak tentu arah!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. pru 14 pastikn lge kecundang

    BalasPadam
  2. kasi tongkang guan eng kopi tongkat ali campur ginseng kasi totoi naik. baru betty ji ba ban sayang.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping