Isnin, April 25, 2016

Wah!! Nampak gayanya perkembangan terkini mengenai kemelut kepimpinan dikalangan puak Pakatan Haprak tu semakin hari semakin bertambah meruncing. Makin serabut dah jadinya.

Rentetan dari deklarasi yang dibuat sebelum ini, kedudukan Wan Azizah selaku Presiden PKR dan Ketua bagi Pakatan Haprak tu semakin menjadi pertikaian dikalangan pelbagai pihak.

Ditambah pulak dengan isu pembahagian kerusi bagi menghadapi Pilihan Raya Negeri Sarawak yang kini sedang menjadi buah mulut dikalangan rakyat menjadi semakin hangat diperkatakan.

Disebabkan perbalahan yang berlaku diantara PKR dan DAPigs Sarawak pada ketika ini, maka timbul persoalan sama ada wujudnya pemberontakan atau kepimpinan PKR itu sendiri dalam keadaan goyah.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan sebelum ini, PKR Sarawak menolak keputusan yang telah dibuat oleh Wan Azizah selaku Presiden parti itu berhubung isu pembahagian kerusi tersebut.

Namun, dipihak DAPigs telah memberikan amaran kepada PKR Sarawak agar akur dengan keputusan yang telah dibuat atau berhadapan dengan pertandingan tiga penjuru dalam PRN itu nanti.

Walaubagaimana pun, Setiausaha Agung DAPigs, Lim Guan ENg menegaskan isu mengenai pembahagian kerusi itu tidak sepatutnya timbul kerana kesefahaman diantara DAPigs dan PKR sudah pun dicapai.

Kata Guan Eng, keputusan berhubung isu pembahagian kerusi itu sudah pun dimaklumkan kepada Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali dalam satu pertemuan yang diadakan sebelum ini.
“Setahu saya, berkaitan dengan pembahagian kerusi, DAP dan PKR di peringkat pusat sudah bersetuju. Persetujuan ini dicapai di antara seorang menteri besar dan seorang ketua menteri dan kami berdua bersetuju dengan pembahagian kerusi itu.
“Kami merasakan perkara ini tidak seharusnya dipertikaikan. Tetapi dalam politik perkara begini akan wujud dalam setiap parti dan ia adalah perkara biasa,” tambahnya.
Persoalannya, adakah Si Guan Eng ni sendiri tidak mengiktiraf kedudukan Wan Azizah selaku Presiden PKR? Kenapa dia tidak membincangkan isu itu dengan Wan Azizah terlebih dahulu?

Itu membuktikan bahawa dikalangan puak Pakatan Haprak tu sendiri sudah mula tidak mengambil kisah tentang pandangan yang diberikan oleh Si Wan Azizah. Maka sebab itu mereka meminggirkan dia dari sebarang keputusan penting yang melibatkan parti masing - masing!!!
Categories: ,

8 ulasan:

  1. pakatan harapan yg tiada harapan utk ke putrajaya.

    BalasPadam
  2. Dia bukan tau apapun, jadi patung je...!!!

    BalasPadam
  3. Pakatan haprak

    BalasPadam
  4. jijah masih relevan ke?

    BalasPadam
  5. nek jijah memang tak relevan...tapi...kalau anak jandanya...masih relevan....

    BalasPadam
  6. kira ok per jadi tunggul kayu ..
    kalo besar tu boleh dikitar jadi perabut ... kalo tunggul kecik buat hulu parang .. kalo dah tak ada bentuk .. buat kayu api la sudahnya

    BalasPadam
  7. aduhhhh ... dari sepat kering skrg dh jd tunggul kayu lak
    tunggu abang long kawasan sungai buluh keluar .. teberak dlm sluar la korang

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping