Selasa, April 05, 2016

Heh! Dengar ceritanya sekarang ni, pejabat Si Guan Eng tu mula berhantu. Banyak cerita - cerita dalam kelambu terlepas keluar dan mula tersebar dikalangan rakyat secara terang - terangan.

Seperti mana yang telah kita perkatakan dan dijangkakan, lagi banyak bukti terbaru menyusul dalam skandal salah laku serta penyalahgunaan Kuasa Si Tokong DAPigs tu terdedah.

Walaupun pada ketika ini Si Lim Guan Eng tu masih menyalak tentang PERDA, dia juga dilihat cuba nak mempertikaikan kebijaksanaan pengurusan orang Melayu dalam urusan hartanah.

Hakikatnya, pengurusan PERDA cukup bermurah hati menjual tanah mereka secara murah kepada syarikat konsensi yang bersetuju untuk membeli, dan kemudian memajukannya untuk kebajikan rakyat.

Dan sebahagian daripada tanah PERDA itu telah diperuntukkan untuk membina projek Perumahan Mampu Milik untuk rakyat yang berharga diantara RM42,000 sehingga RM200,000.

Ianya adalah sesuatu yang tidak dapat dilakukan atau difikirkan dengan bijak oleh Si Lim Guan Eng tu walaupun dia bergelar seorang akauntan dan merupakan anak kesayangan Lim Kit Siang.

Isu sekarang bukan lagi hanya berkisar tentang Phang Li Koon dan pembelian rumah banglow mewah dibawah harga pasaran di No.25, Jalan Pinhorn yang berharga RM2.8 juta...

RM2.8 juta itu terlalu kecil untuk menutup pembohongan dan penipuan Si Lim Guan Eng ni. Isu sebenarnya adalah pendedahan tentang siri penjualan tanah Negeri kepada syarikat-syarikat yang amat diragui.

Perkara itu yang mula ditakuti sangat dan sedang menghantui Si Lim Guan Eng pada ketika ini sehingga membuatkan dia mula terasa Fobia untuk berada dikhalayak ramai secara terbuka.

Sepertimana takutnya Lim Guan Eng jikalau isu yang ada sekarang, mula merebak kepada bayaran lebih RM300 juta untuk feasibility studies terowong dasar laut untuk sebuah syarikat 'misteri', yang mana pembayaran penuh didakwa telah dibuat.

Blog The Devoured Saviour mendedahkan Si Guan Eng tu juga pada ketika ini sedang ketar lutut dan menggelupor biawak takut - takut kalau ada yang tau mengenai salah laku yang dibuat.

Blog itu juga turut melampirkan bukti penyalahgunaan kuasa dan penyelewengan yang berlaku dalam urus tadbir Si Guan Eng tu di Pulau Pinang berkaitan beberapa projek Meganya.

Apa yang jelas, Si Guan Eng tu sekarang ni berada dalam keadaan yang tidak keruan apabila satu persatu skandal yang berkaitan dengan dirinya mula terdedah kepada umum. Jadi, tak heran la kalau kita tengok muka Si Guan Eng tu semakin pucat macam orang baru lepas tengok hantu!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. syarikat KLIDC nama gah. dalam laporanya kepada SKMM..mereka tiada pekerja. yileks. mungkin mereka gajikan toyol. tu sebab orang tak nampakya.
    yang masuk bida taman manggis pun..tiga syarikat toyol. KLIDC dapat jer membida taman manggis. syarikat toyol pun lesap. SPRM kena siasat kerja kongkalikong ini.

    BalasPadam
  2. hah...inilah pmimpin yg dikatakan nak perintah cara khalifah umar ab aziz....skrg apa mcm wahai presidengg pan.

    BalasPadam
  3. Ha....apa..apa.. sabun dibalik mandi

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping