Selasa, April 05, 2016

Wow!!! Hebat sungguh 'Kebebasan Bersuara' dikalangan puak Pakatan Haprak ni ye. Nak pulak bila ianya ada kaitan dengan DAPigs. Pantang 'Jentik' sikit, mula la ada yang main ugut - mengugut.

Dah macam parti 'Gengster' pulak dah gayanya parti DAPigs ni. Siap main hantar surat desak orang suruh letak jawatan dalam parti walaupun orang tu juga merupakan seorang ADUN.

Memang tak salah la kalau sebelum ini orang kata Si Guan Eng tu bukan sahaja seorang pemimpin yang SOMBONG dan ANGKUH, juga dianggap sebagai 'TOKONG' dalam DAPigs.

Bayangkan la! Pantang ada yang diusik sikit, dah ada konco dia hantar 'Surat Cinta' dan mendesak agar ADUN Tanjung Bungah ni letak jawatan kerana lantang mengkritik Si Guan Eng tu.

Perkara itu didedahkan oleh pembantu ADUN tersebut yang menjelaskan bahawa ada pemimpin Veteran DAPigs yang menghantar mesej supaya ADUN terbabit meletak jawatan dan keluar parti.

Pembantu ADUN tersebut juga turut mengkritik desakan peletakan jawatan itu kerana ia bertentangan dengan prinsip keadilan, kesaksamaan dan kebebasan bersuara yang dilaung - laungkan selama ini.
Kita perlu menyelamatkan Pulau Pinang daripada genggaman pemimpin autokratik yang tidak lagi dapat membezakan antara yang betul dan salah,” kata Carolyn Khor yang juga Ketua Komunikasi Wanita PKR hari ini. - seterusnya...
Katanya, mesej itu dihantar ekoran tindakan ADUN Tanjung Bungah tu menghantar usul kepada Speaker DUN untuk menghadkan jawatan Ketua Menteri kepada dua penggal sahaja.


Khor juga berkata Guan Eng sepatutnya memanfaatkan cadangan usul tersebut untuk memulihkan semula popularitinya yang kian merosot susulan publisiti buruk terhadap dirinya baru - baru ini.

Tambahnya, Si Guan Eng tu tak perlu takut untuk membiarkan usul tersebut dibentangkan didalam sidang DUN sekiranya Ketua Menteri Pulau Pinang tu rasa yang dirinya berada dipihak yang benar.

Jika dilihat dari satu sudut, memang jelas tindakan pihak berkenaan yang menghantar mesej tersebut membuktikan bahawa DAPigs ni hanya 'MELACURKAN' Kebebasan Bersuara. Bila kena batang hidung sendiri, pandai pulak diorang hantar mesej ugutan!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. lge tetap baik menurut pan dan pncacai dap

    BalasPadam
  2. LGE ada tak sponsor minum kopi bersama rakyat?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping