Ahad, April 17, 2016

Setelah beberapa isu kontroversi mengenai penceramah Dr Zakir Naik, akhirnya semalam telah berlangsungnya forum yang dinanti-nantikan oleh orang ramai terutamanya bagi yang beragama Islam. Forum ni telah berlangsung di Stadium Hoki Nasional Bukit Jalil.

Antara Ceramah yang disampaikan...
Dengar cerita memang ramai yang hadir sehingga mencecah puluhan ribu penonton yang datang. Bagi yang tidak dapat hadir pada forum semalam, ini merupakan perkara-perkara menarik yang terjadi ketika forum Dr Zakir Naik semalam. Haihh.. Ruginya tak dapat pergi!

Menurut laporan Astro Awani, pada mulanya seramai 15, 000 yang hadir tapi lama kelamaan penonton yang hadir mencecah hingga 30, 000 orang. Woww.. Ramainya! 
Salah seorang para hadirin yang mengucapkan syahadah semalam...
Yang menarik bukan penonton yang beragama Islam sahaja, malah penganut agama lain juga turut hadir untuk menimba ilmu mengenai topik yang disampaikan oleh Dr Zakir Naik. Bagus kan?

Jadi, tak heran la kalau ada mana - mana pihak yang marah sangat apabila ada yang menjemput Dr. Zakir Naik ni bagi ceramah. Diorang takut sebab kalau diorang buat sesi ceramah yang sama, dah takde orang nak datang. Terutama sekali puak Hindraf dan DAPigs!!!
Categories:

4 ulasan:

  1. semoga Allah tambahkn kekuatan Dr Zakir utk meneruskn dakwah Islam.

    BalasPadam
  2. Kafir lahanat sangat bencikan org seperti dr zakir ini...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yang bermasalah adalah Islam... di mana saja mereka wujud... mereka memberikan masalah... kesilapan Tuhan mencipta agama dan sekarang ada pula yang mengelar package agama mereka lebih baik dari orang lain. Cuba senaraikan agama mana kat dunia ini mengelar penganut agama lain sebagai kafir? Ini ke agama yang dikatakan agama kedamaian? Yang Islam kat Malaysia pun ramai Islam kat IC saja....

      Padam
  3. Kenapa ulama kita tidak seperti Ahmad Deedat, Zakir Naik & Hussein Yee yg mengelilingi dunia berdakwah & menerangkan Islam kepada yang bukan Islam? Ulama kita semua berani setakat jaguh kampung, ceramah stereo typed yg membosankan.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping