Ahad, April 17, 2016

Herankan dengan kenyataan dan tindakan yang dilakukan oleh pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) kali ni. Nampak macam seolah - olah diorang ni jadi lidah DAPigs pulak.

Arahan terkini yang dikeluarkan oleh SPRM berkaitan dengan kes rumah banglow mewah yang dibeli dibawah harga pasarn oleh Si Guan Eng tu memang menimbulkan seribu persoalan.

Kenapa SPRM dilihat cuba nak menutup skandal pembelian rumah yang dilakukan oleh Si Guan Eng tu? Kenapa diorang seolah - olah macam nak semua orang tutup mulut dan mempersoalkannya?

Jika sebelum ini, DAPigs mengeluarkan arahan agar semua wakil rakyat, pemimpin dipelbagai peringkat dan ahli parti untuk menutup mulut supaya isu itu tidak menjadi semakin hangat.

Kali ini, pihak SPRM pulak keluarkan arahan yang sama seperti puak DAPigs yang mahu semua orang menutup mulut sedangkan isu itu adalah isu penyelewengan yang dilakukan oleh pemimpin.

Dalam kenyataan yang dikeluarkan hari ini, SPRM mengarahkan agar semua pihak berhenti dari mengeluarkan sebarang kenyataan yang berkaitan dengan pembelian rumah banglow tersebut.

Alasan yang diberikan oleh pihak SPRM, perkara itu perlu dilakukan kerana ianya akan menjejaskan proses siasatan yang sedang mereka jalankan pada ketika ini terhadap Si Guan Eng.

IRONIKnya, kenapa pulak pihak SPRM tak keluarkan arahan yang sama pada ketika puak Pakatan Haprak tu sibuk mempertikaikan mengenai isu 1MDB dan Dana 2.6 billion sebelum ini?

Bahkan puak Pakatan Haprak tu siap buat Road Show lagi keliling dunia mempertikaikan mengenai dua isu tersebut. Tapi kenapa pihak SPRM tak halang mereka dari melakukannya?

Hampir setiap hari pemimpin dikalangan puak Pakatan Haprak tu mengeluarkan kenyataan demi kenyataan yang tidak benar berkaitan dengan dua isu tersebut. Kenapa SPRM hanya mendiamkan diri?

Malah sebaliknya, ada pulak pegawai dikalangan pihak SPRM sendiri yang tampil dihadapan media mempersoalkan mengenai isu 1MDB dan juga Dana 2.6 billion tu. Kenapa boleh jadi begitu?

Padahal, pada ketika itu, siasatan mengenai dua isu tersebut masih lagi sedang dijalankan. Tak pulak diorang anggap tindakan puak Pakatan Haprak tu menjejaskan siasatan yang sedang dijalankan?

Jelas tindakan yang dilakukan oleh pihak SPRM hari ini bukan sahaja menimbulkan seribu persoalan dikalangan rakyat mengenai integriti badan tersebut, malah ianya juga membuatkan ada dikalangan rakyat yang menganggap SPRM ni dah jadi Sayap kepada DAPigs!!!
Categories: ,

10 ulasan:

  1. mungkinkah dap dah bgi makan dedak?

    BalasPadam
  2. Ada duit masok ke ?

    BalasPadam
  3. DAP adalah majikan SPRM.

    BalasPadam
  4. Dah lama ...hang tak tau..memang mereka barua DAP

    BalasPadam
  5. Percaya atau tidak SPRM terlalu takut untuk mendakwa pembangkang terutamanya DAP...ada siapa2 yang boleh teka?..teka...macam diorang teka pasal 2.6B dan 1 MDB

    BalasPadam
  6. Integriti SPRM BUKAN hanya menyiasat dan menghukum kerajaan yang memerintah untuk menonjolkan bahawa mereka adalah telus dalam menegakkan undang2.

    SPRM seolah2 nak menunjukkan mereka ini wira rakyat dengan menjadi pengampu pihak pembangkang.

    Jika inilah caranya SPRM bertindak baik bubarkan sahaja badan itu. Terbukti dalam SPRM pun ada pengamal rasuah.

    BalasPadam
  7. Betina yg pegang sepanduk tu tak sedor dia tu dah jadi pelacur kpd agama dan bangsa. Sundal kpd komunis. Menjadi keseronokan dia rupanya menjadi balaci komunis.

    BalasPadam
  8. DAP boleh offer perpuloh berjuta....duit bukan senang nak dapat...hantam sajalah Labu..

    BalasPadam
  9. apa mau heran..dalam kes khir toyo..saksi bolih uturn jadi saksi pendakwa. hebat sprm ni bila kena kat melayu.
    kena kat cina..alahaiii...
    lemah..lemau...ada masyuk ke?

    BalasPadam
  10. Dah kenyang....sebab Jerung dah diberi makan..ikan bilis dapat makan sikit je..dah tak larat nak buat penyiasatan..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping