Isnin, April 18, 2016

Wow! Senang banyak budak zaman sekarang ek. Mudah betul diorang nak dapat pembelaan. Adakah ini cara baru untuk budak - budak zaman sekarang mendapat perhatian dari Kerajaan?

Kalau sebelum ini, ada satu video yang menjadi viral dilaman media sosial menarik perhatian rakyat diseluruh Negara sewaktu sesi soal jawab yang diadakan dalam ceramah Dr. Zakir Naik.

Pelajar jurusan perubatan yang bangkitkan soal mengenai kos perubatan yang didakwa 'Terlalu Mahal' dikenakan oleh pihak Kerajaan terhadap dirinya dan rakan - rakan sebagai 'Membebankan'.

Namun pelajar jurusan perubatan itu mendapat tamparan realiti apabila Dr. Zakir Naik menjelaskan bahawa kos pembelajaran yang dinyatakan itu adalah yang "Paling Murah" didunia.

Jika dilihat dari satu sudut, nampak sangat yang pelajar jurusan perubatan tu seolah - olah cuba nak memalukan pihak Kerajaan dan memberikan imej buruk dengan dakwaan sedemikian.

Apa yang jelas, tindakan yang dilakukan oleh pelajar terbabit mungkin akibat terpengaruh dengan dakyah songsang dan pembohongan yang dilakukan oleh pihak Pakatan Haprak tu selama ini.

Tapi yang herannya, setelah pelajar tersebut cuba nak memalukan pihak Kerajaan, ada pulak yang nak membela dia dan memberikan perhatian khusus kepada luahan yang telah dinyatakan.
SETIU: Luahan hati seorang pelajar perubatan mengenai kos pengajiannya kepada penceramah antarabangsa Dr Zakir Naik baru-baru ini mendapat perhatian Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Razif Abdul Rahman.
Beliau berkata ekoran luahan Siti Hajar Rasid, 21, kerajaan negeri dapat mendengar suara golongan pelajar perubatan yang sehingga kini masih tidak mempunyai banyak peluang untuk menukar status pinjaman mereka kepada biasiswa.
Heh! Pelikkan dengan Kerajaan Barisan Nasional ni? Dah kena maki hamun macam tu pun masih lagi diorang nak bersangka baik dan menjaga soal kebajikan masyarakat diperingkat bawahan.

Takde la macam Rejim yang dikuasi oleh puak Pakatan Haprak tu. Pantang kalau ada yang bersuara, bukannya diorang nak membantu, sebaliknya sudah pasti pelajar tersebut akan dikenakan tindakan. Paling tidak, dia akan digelar sebagai Macai UMNO!!!
Categories:

6 ulasan:

  1. Elok lah tu. Apa salah nya ikut sunnah....nabi pun kena campak batu tak balas blk dgn batu...

    BalasPadam
  2. mengaku islam serta beriman MUHAMMAD IBNI ABDULLAH CONTOH DAN IKUTAN boleh ka masa hidup ni sehari sahaja x mengumpat atau menceritakan kekurangan orang.......ingat hadis Rasullah saw orang yang terakhir keluar dari neraka setaelah diazab beberapa lama adalah seorang lelaki

    BalasPadam
  3. Ini kerajaan BNlah. Orang maki ke suka ke puji ke keji ke dia ada tolong semua orang jugalah. Orang itu ada sokong atau tarak sokong semua pun dia bagilah.Ini manyak baik punya kerajaan tapi itu kerajaan manyak kurang tolong orang juga rakyat ada suka jugalah. Manyak pelik ini rakyat Malaysialah.

    BalasPadam
  4. Masaalahnya mereka tidak pernah bersyukur.

    BalasPadam
  5. nak tenguk...penawar kanser apa yang minah ni dapat buat.
    tungguuuuuu....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping