Isnin, April 18, 2016

Heh! Sekarang kita baru faham. Rupanya kekecewaan yang diluahkan oleh Si Guan Eng tu bukan hanya sekadar 'Wayang Kuntau' dia semata - mata. Tapi ianya memang kekecewaan tulen.

Jika sebelum ini, Si Guan Eng tu memang berharap sangat untuk menjadikan pentas debat diantara dia dengan Datuk Rahman Dahlan tu sebagai tempat bagi dia 'Mencuci Dosa' yang telah dilakukan.

Si Guan Eng yang pada ketika ini sedang mengalami tekanan perasaan ekoran skandal pembelian rumah banglow mewah dibawah harga pasaran itu juga turut menghadapi masalah integriti.

Malah, bukan sahaja kedudukan Si Guan Eng tu sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang sahaja yang tergugat. Bahkan nama baik serta maruah parti DAPigs itu juga turut sama terjejas akibat skandal tersebut.

Puas Si Guan Eng tu mencuba pelbagai cara dan kaedah untuk melepaskan diri dia dari kontroversi yang semakin hari semakin hangat diperkatakan oleh rakyat disemua lapisan peringkat.

Maka sebab itu Si Guan Eng tu sangat mengharapkan peluang untuk muncul dikaca televisyen supaya dia dapat 'Mencuci Dosa' yang telah dilakukan terhadap partinya sendiri.

Malangnya, hasrat Si Guan Eng tu tidak kesampaian apabila pihak SPRM menghalang debat diantara dia dengan Datuk Rahman Dahlan tu diteruskan serta disiarkan secara lansung dikaca televisyen.

SPRM dalam alasan yang diberikan sebelum ini menyatakan bahawa debat itu hanya akan menggugat proses siasatan yang sedang dijalankan terhadap Ketua Menteri Pulau Pinang itu.

Walaubagaimana, pun ada yang menganggap alasan yang dikeluarkan oleh pihak SPRM tu sama dengan arahan dari kepimpinan DAPigs untuk menutup mulut rakyat dari terus mempersoalkannya skandal tersebut.

Jika dilihat dari satu sudut, anggapan yang diberikan itu memang masuk akal memandangkan sebelum ini SPRM tak pernah bersuara pulak pasal isu 1MDB atau Dana 2.6 billion.

Kenapa pada ketika puak Pakatan Haprak tu berterusan mempersoalkan mengenai dua isu tersebut, SPRM lansung tak bersuara sedangkan siasatan berkaitan isu itu masih lagi dijalankan?

Jadi, memang betul la sepertimana pandangan yang diberikan oleh Datuk Rahman Dahlan. Arahan membatalkan debat itu lebih memberi keuntungan kepada Si Apek Kit Siang tu sendiri.
Dalam erti kata lainnya, arahan dari SPRM tu hanya akan membuatkan rakyat berhenti dari mempersoalkan skandal berkaitan dengan Si Guan Eng tu dan akhirnya membuatkan rakyat lupa dengan penyelewengan yang telah dilakukan!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. BETTY JI BA BAN DAH KASI ELAUN...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping