Ahad, April 17, 2016

Sudah pasti ramai yang akan tersentap apabila mereka membaca kenyataan yang dibuat oleh Presiden PAS ni secara terbuka. Yang berguling - guling atas jalan raya pun pasti ramai jugak.

Nak pulak bagi pengikut - pengikut parti Kuali yang dipimpin oleh Si Mat Sabu tu. Dah tentu diorang akan meroyan macam orang hilang akal setiap kali Hadi Awang membuat kenyataan media.

Hari ini Hadi Awang berkata, PAS tidak bimbang dengan kewujudan Parti Amanah Negara (PAN) kerana parti itu cuma parti serpihan PAS yang tidak mendapat sokongan ramai umat Islam.

Malah Presiden PAS itu juga turut menegaskan bahawa PAN yang ditubuhkan oleh bekas pemimpin PAS yang bertindak keluar parti hanya setakat disertai sekumpulan kecil penyokongnya.
“Mereka yang keluar PAS menubuh PAN di mana ahlinya tak sampai satu peratus daripada 1.1 juta ahli PAS sekarang, Tak sampai satu peratus jumlah mereka. Kita menganggap sebagai serpihan,” katanya dalam satu temubual dengan wartawan sebuah akhbar berbahasa Cina baru-baru ini.
PAN dibawah pimpinan Si Mat Sabu tu telah ditubuhkan oleh bekas pemimpin PAS yang disingkirkan daripada jawatan masing-masing dalam pemilihan parti itu pada Jun tahun lalu.

Bekas pemimpin PAS terbabit disingkirkan kerana dilihat terlalu cenderung dan taksub dengan agenda perjuangan dasar DAPigs serta PKR) yang bertentangan dengan prinsip Islam.

Gabungan PAN, DAPigs dan PKR kemudian menubuhkan Pakatan Haprak bagi menggantikan Pakatan Haramjadah yang dibubarkan bagi mengeluarkan PAS daripada gabungan tersebut.

Menjawab satu soalan lain, Abdul Hadi Awang tidak menolak kemungkinan PAS akan bekerjasama semula dengan DAPigs sekiranya parti itu menerima pelaksanaan undang-undang hudud.

Kepimpinan DAPigs sebelum ini lantang menentang cadangan yang dibuat oleh PAS untuk melaksanakan undang - undang di Kelantan dengan menyifatkan hudud sebagai undang - undang kuno dan zalim.
Categories: ,

6 ulasan:

  1. bukan pan.bukan pkr.pas ibarat pejuang yang akan melumatkan kegilaan dap merebut kuasa kat malaysia nih.biar yang direbut sekangkang kera tapi kangkangan dap luar biasa.semua dikencingnya he he.memang sepatutnya pas menyedari mengawani dap berpada2 dulu dan esok.bn tahu itu.semua tahu itu selain mereka2 yang tak mencintai negara ini kekal menganggap 'dap terbaik untuk kita'.
    sebenarnya ok apa klu menerima kenyataan 'malaysia ni tanah tumpahnya darah ku' ho ho meh kita berdiri tegak nyanyi lagunya.
    pas bertambah matang!

    BalasPadam
  2. Hari ini Hadi Awang berkata, PAS tidak bimbang dengan kewujudan Parti Amanah Negara (PAN) kerana parti itu cuma parti serpihan PAS yang tidak mendapat sokongan ramai umat Islam.

    Memang benar kata-kata Hj. Hadi Awang tu sebab parti PAN memang parti tali barut DAP. Padahal parti pemimpin Cina ultra kiasu itu memang anti kepada ajaran Islam. Parti DAP jugalah yang menjadi penyokong utama kepada usaha pihak gereja Evangelist untuk mensyirikkan kalimah ALLAH tidak berapa lama dahulu. Itu pun pemimpin didalam parti PAN sanggup untuk menjadi pengikut kepada DAP.

    BalasPadam
  3. Laknatilah PAN ni...election skan datang kita kuburkan PAN..terutama pengasas nya yg PRO Komunisme...

    BalasPadam
  4. Hiduppp Unity Government.

    BalasPadam
  5. Hidupp Unity Government Umno Pas

    BalasPadam
  6. Kalau PAN tukar Presiden, mungkin ada sedikit peningkatan sokongan. Selagi Presidennya nama "Mat Sabu", jangan haraplahlah parti itu untuk mendapat sambutan ramai orang.

    Bukan kerana namanya 'Mat Sabu', tetapi tak ramai yang sanggup mem'badut'kan diri sendiri dengan menyokong dia.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping