Khamis, April 07, 2016

Mungkin Pas mengambil kira bahawa peminat-peminat artis tersebut akan mengundi dia kot. Huhuhuu! Clement Bayang mencipta nama apabila dipilih sebagai calon bukan Islam Pas yang pertama dalam dunia politik Bumi Kenyalang.

Tak tahu la apa nak jadi kali ni, menjadi atau tidak pengiraan yang dibuat oleh parti Islam tersebut. Clement yang berusia 59 tahun itu sebelum ini pernah merakamkan sebuah album pada tahun 2010.

Dia juga merupakan tuai rumah atau ketua rumah panjang dan juga merupakan Ketua Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Sarawak.

Mungkin Pas mahu membuat sedikit kelainan kot, atau pun Pas memang sudah ketandusan calon mereka di Sarawak yang sesuai untuk dipertandingkan dalam Pilihan Raya Negeri tersebut.

Clement berada dalam 11 calon yang bakal dibariskan oleh Pas dalam PRN Sarawak. Dia akan bertanding di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kakus.

Antara nama-nama calon Pas yang lain adalah Ustaz Yusof Assidiqqi Ahmad Sharkawi (Samariang), Zainal Abidin Yet (Pantai Damai),  dan Zulkipli Ramzi (Muara Tuang).

Turuy dicaloknkan ialah Asan Sikro (Sadong Jaya), Ustaz Wan Abdillah Wan Ahmad (Sebuyau), Kiprawi Aman (Jepak), Ketua Pemuda PAS Sarawak, Mohammad Arifiriazul Paijo (Lambir).

Selain itu, nama Pesuruhjaya PAS Sarawak, Jofri Jaraiee (Pujut) juga turut tersenarai bersama dengan Zharudin Narudin (Samalaj) yang juga merupakan sebuah kawasan DUN baru.

Harap-harap si Clement ni tak buat konsert jelajah di seluruh Sarawak, semata-mata untuk mempromosikan dirinya sebagai calon wakil rakyat sudah la. Hahahah! Satgi orang suruh buat kerja dan jaga rakyat, tapi dia dok menyanyi pulak.. Hahaha!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping