Jumaat, April 08, 2016

Huh! Mengkala kalau kita kita panggil diorang ni BODOH tahap nak Mampus, ada pulak dikalangan Pentaksub dan Penjilat Bontot puak Pakatan Haprak tu yang meroyan tak tentu arah.

Tapi kalau tengok aksi dan gelagat yang ditonjolkan oleh pemimpin diorang ni, memang sebijik macam BADUT di sarkas. Sedangkan budak sekolah tadik pun tau tak nak buat kerja pandir.

MALANGnya, orang macam itu jugak yang menjadi pilihan dikalangan pua Pakatan Haprak ni. Orang macam tu juga yang dipilih sebagai Wakil Rakyat sama ada Ahli Parlimen atau pun ADUN.

Macam dah tak de kerja lain gamaknya yang layak untuk diorang buat. Walhal, bukannya diorang tak tau bahawa tindakan diorang tu hanya akan menyusahkan diri diorang sendiri kelak.

Jika kita tengok dari satu sudut, mustahil diorang tak tau bahawa tindakan yang diorang lakukan tu menyalahi undang - undang dan boleh diambil tindakan oleh pihak berkuasa seperti Polis.

Sebagai contoh, Si Rafizi tu. Dia dah tau dah bahawa ianya merupakan satu kesalahan untuk membocorkan rahsia tanpa sebarang bukti yang kukuh. Tapi sebab nak tunjuk Hero, itu jugak yang dia buat.

Dan satu lagi contoh, Si ADUN PKR ni. Takkan la dia tak tau yang tindakan dia menghalang pihak berkuasa seperti Polis daripada menjalankan tugas mereka adalah salah dari segi undang - undang.
KANGAR - Adun Indera Kayangan Chan Ming Kai yang didakwa menghalang tugas polis di Taman Jaya Diri di sini, ditahan di Ibu Pejabat Polis Kangar pukul 9.30 pagi semalam.

Adun dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu ditahan mengikut Seksyen 186 Kanun Keseksaan.


Beliau didakwa menghalang pemasangan menara telekomunikasi di kawasan perumahan itu serta menghalang anggota polis melakukan kawalan keselamatan.
Nah! Itu menunjukkan yang Si ADUN PKR tu memang jenis manusia yang ketandusan idea untuk mempromosikan dirinya sendiri. Maka terpaksa la dia ambik tindakan TERDESAK sedemikian rupa.

Apa yang jelas, tindakan yang ditonjolkan oleh Si ADUN PKR dan Si Rafizi tu hanya sekadar nak meraih sokongan Simpati Murahan dan mencipta Publisiti bertaraf Longkang semata - mata kerana mahu menjaga kepentingan Politik Peribadi diorang sendiri!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping