Rabu, April 13, 2016

Heh! Ini pun masih lagi PAS nak menjalinkan kerjasama Politik dengan puak PKR ni sedangkan terang - terangan mereka disepak macam bola? Takde maruah ke puak - puak PAS ni?

Parti Keadilan Rakyat (PKR) Sarawak menolak sebarang perbincangan dengan PAS berhubung isu pengagihan kerusi menjelang Pilihan Raya Negeri (PRN) Sarawak ke-11 tidak lama lagi.

Pengerusi PKR Sarawak berkata, penyertaan PAS dalam PRN kali ini tidak menjadi pertimbangan parti itu kerana mereka bukan sebahagian daripada gabungan Pakatan Haprak.
"PAS tiada kaitan dengan kami. Di mana PAS mahu bertanding, itu hak mereka. PAS bukan sebahagian daripada Pakatan Harapan," katanya ketika dihubungi mStar Online di sini.
Sebelum ini, mStar Online melaporkan kesediaan dari pihak PAS berhadapan pertembungan dengan parti komponen pakatan pembangkang di beberapa kerusi PRN Sarawak akan datang.

Malah Setiausaha PAS Sarawak, Muhtar Suhaili juga turut berkata, parti itu sudah menjangkakan bakal berlaku perebutan di sekurang - kurangnya lima kerusi membabitkan PKR dan DAP.

Presiden PAS, Abdul Hadi Awang pada 6 April lalu mengumumkan bahawa parti itu akan bertanding di 11 kerusi iaitu Samariang, Pantai Damai, Muara Tuang, Sadong Jaya, Sebuyau, Beting Maro, Kakus, Jepak, Samalaju, Lambir dan Pujut.

Sementara itu, Baru yang juga penyandang kerusi DUN Ba'kelalan berkata, PKR sedang mengintai untuk bertanding di sekurang-kurangnya 40 daripada 82 kerusi yang dipertandingkan.

Dalam pada masa yang sama, Wan Azizah juga menolak sebarang kemungkinan untuk mereka berunding dengan PAS berhubung isu pembahagian kerusi dalam Pilihan Raya Sarawak kali ini.

Kenyataan yang dikeluarkan oleh Wan Azizah hari ini juga memperlihatkan seolah - olah PKR sudah tidak lagi memerlukan sokongan PAS memandangkan mereka sudah ada DAPigs dan PAN.
“Alhamdullilah kita telah mencapai persetujuan dan kita tidak ada pertindihan dan kita akan bertanding ‘satu lawan satu’. Maklumat terperinci akan diumumkan kemudian kerana kita masih lagi dalam proses penelitian,” katanya kepada pemberita di ibu pejabat PKR di sini hari ini.
Itu membuktikan bahawa PKR hari ini sudah semakin bongkak dan tidak lagi mempedulikan PAS yang selama ini banyak memberikan bantuan kepada mereka dari segi sokongan Politik.

Namun semua tu hanya sekadar sampah belaka. PKR buat PAS ni tak ubah seperti 'Pelacur' yang hanya diguna bila mereka perlu nak memenuhi nafsu dan buang sesuka hati mereka selepas mereka 'puas'. Itu je standard PAS dimata puak PKR ni!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. nampaknya bn menang lg di sarawak kali ni.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping