Sabtu, Disember 26, 2015

Hehehe!!! Kadang ada betul jugak apa yang orang selalu kata; "Lagi besar Serban seseorang tu, Lagi banyak la alasan yang diberikannya". Semuanya demi menjaga kepentingan peribadi diri sendiri.

Sama jugak la dengan apa yang pernah disebut oleh Allahyarham Tan Sri P.Ramlee dalam cerita Musang Berjanggut bila ditanya kepada 'Juru Nikah Kahwin' mengenai hal 'Masuk ke rumah isteri orang'.

Pantang kena ke batang hidung sendiri, banyak pulak alasan yang diberikannya. Sedangkan sebelum ini, dia ingat orang semua tak tau apa yang dia dah buat. Dia ingat orang lain semua sama BODOH macam dia.

Dalam kenyataan yang dikeluarkan baru - baru ini, Si Pak Berahim tu beri satu lagi alasan untuk menolak kerjasama Politik diantara UMNO dan PAS seperti mana yang diwar - warkan.

Kata Si Pak Berahim tu, jika UMNO nak bekerjasama dengan PAS, maka mereka perlu menggugurkan dasar perjuangan Nasionalisme yang menjadi asas kepada parti itu selama ini.

Cuba Si Timbalan Presiden PAS ni jawab soalan dibawah sebelum dia nak bagi alasan yang bukan - bukan mengenai kerjasama Politik diantara PAS dan juga UMNO yang dicadangkan sebelum ini:
1. Pernah tak dalam Tahaluf Siyasi PAS dengan Pakatan Haprak tu dulu PAS mintak DAPigs, PKR dan parti lain dalam gabungan tersebut gugurkan dasar perjuangan mereka?
2. Ada tak sebelum ini PAS desak PKR gugurkan dasar perjuangan Hak Asasi Manusia mereka yang jelas bertentangan dengan Islam sebelum ber-Tahaluf dengan mereka?
3. Kenapa sebelum ini, PAS tak mintak DAPigs gugurkan agenda 'Anti Islam' dan mendesak agar mereka menerima perlaksanaan Hukum Hudud sebelum menjalinkan kerjasama Politik?
Kalau tiga soalan itu pun Si Pak Berahim tu tak reti nak jawab, baik tak payah susah - susahkan diri nak cari alasan yang bukan - bukan bila bercerita pasal kerjasama Politik dengan UMNO.

Mungkin Pak Berahim lupa. Dalam dunia ni, ada satu jenis makhluk je yang tak suka melihat orang Islam bersatu padu dan sentiasa mencari alasan untuk memecah-belahkan umat Islam tu sendiri iaitu "SYAITAN". Jadi, takkan Si Pak Berahim ni pun nak jadi macam Setan jugak!!!
Categories: ,

18 ulasan:

  1. Pak Berahim ni patotnya cakap terus terang sajalah, BUKAN TAK MAHU MELIHAT MELAYU BERGABUNG DEMI AGAMA & BANGSA TAPI TASK MAHU PAS TERPAKSA MEMIKUL BIAWAK HIDUP YANG BERHARGA RM2.67 Billion.......hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. RBA 908 ni pendek akal sangat. Buaya darat anti Islam di pulau pinang x pulak dia kecuh. Skendal balak yg menyebabkan Kelantan kena tsunami banjir besar tu pun jelas menunjukkan PAS pun x maksum. Nasib baik ada UMNO dan BN bantu.

      Padam
    2. Beri bukti awak panjang akal......HAHAHA
      Panjang akal ke jadi pejuang rm2.67 billion....?????
      Ya, memang panjang akal, nanti dapat jadi ketua bahagian.
      Banyak projek untuk si panjang akal

      Padam
    3. Azazil adalah ketua malaikat yang telah melakukan ibadah terhadap Pencipta selama lebih dari 20 ribu tahun. Ketua Malaikat ini bertukar sifatnya menjadi Iblis apabila dia engkar kepada satu sahaja perintah yang ALLAh arahkan yaitu supaya sujud kepada Adam. Apabila ditanya kenapa dia enggan turuti perintah ALLAh Iblis beritahu dia lebih hebat dari Adam sebab itu dia tak mahu taat kepada arahan ALLAh. Kita lihat sifat ego dan perasaan bahawa kita lebih hebat lah punca kepada keengkaran untuk menuruti perintah ALLAH. Disebabkan keengkaran itu ALLAH telah melaknatkan ketua malaikat itu menjadi Iblis hingga ke hari ini.. Punya dahsyatnya sifat ego itu sehingga Iblis tak kisah pun untuk terima laknat dari ALLAH ta’ala. Sebagai umat Nabi Muhammad SAW kita sepatutnya ambil ikhtibar dari peristiwa yang telah menimpa Azazil. Logiknya kita sepatutnya sentiasa akur dengan perintah ALLAh dan RasulNya. Sudah lebih 1400 tahun dulu sebelum Rasullah SAW wafat Baginda sudah berpesan untuk sentiasa merujuk dan ikuti apa yang tertera didalam sunnahnya dan Kalamullah (Al Quran) sekira berlaku perbalahan dan kekeliruan sesama orang Islam.

      Didalam hal ini isunya adalah keperluan untuk menjalinkan semula hubungan silaturrahim yang telah terputus di antara orang Islam didalam PAS dan UMNO sejak sekian lama. Pemimpin PAS yang bertaraf Ulamak seharusnya sudah memahami dan sedia maklum bahawa putus hubungan silaturahim bukan perkara kecil sehingga memang terdapat ancaman haram masuk syurga kepada sesiapa yang engkar. Sila lihat apa yang Rasulullah telah beritahu ini.

      Dari hadis Rasulullah SAW:” Tidak akan masuk surga orang yang memutus hubungan tali silaturahim.” (HR. Bukhari dan Muslim)

      Dari Al Quran surah Muhammad 22-23 “ Maka Apakah kiranya jika kamu berkuasa kamu akan membuat kerusakan di muka bumi dan memutuskan hubungan kekeluargaan? mereka Itulah orang-orang yang dila'nati Allah dan ditulikan-Nya telinga mereka dan dibutakan-Nya penglihatan mereka.”

      Fikir-fikirlah anda semua apa kah matlamat sebenar yang kita sedang perjuangkan? Tidak kah sentimen perasaan dendam didalam hati yang menjadi penghalang utama kepada silaturrahim yang dianjurkan itu? Tidak kah perasaan dendam itulah yang menyebabkan Iblis dilaknat ALLAh sehingga ke hari ini? Disebabkan olih perasaan dendam itu juga lah Iblis engkar dengan perintah Allah dan janganlah kita sebagai hamba Allah turuti langkah Iblis itu dan engkar dengan arahan untuk berpegang teguh dengan tali Allah. Atau apakah ulamak PAS masih berfikir orang UMNO itu solat mereka tidak ada pahala disisi Allah melainkan solat orang PAS sahaja yang betul? Tidak kah ulamak dan pemimpin PAS tahu dan sedar bahawa perpecahan orang Islam Melayu cuma akan mengembirakan orang seperti Guan dan Kit Siang parti DAP?

      Padam
  2. Pak Berahim dah nyanyuk tak keharuan!!!

    BalasPadam
  3. orang2 bertitle ustaz,gaya warak,serban dan berjubah..kadang bukan boleh pakai sangat..buat lain,cakap lain..bila ada keuntungan utk diri sendiri laju je setuju

    BalasPadam
  4. UMNO ni dah macam hidung tak mancung, pipi tersorong-sorong aje ni. Orang dah tak hendak sudahlah. Dok kata macam-macam ke orang tu tak guna juga.

    BalasPadam
  5. Ulasan atas manusia ada otak tapi tak berakal..kalu melayu saja semua salah..pernah kau tanya mereka yg disokong tu...mana dapat duit untuk kempen sepanjang tahun tu..cukup dgn tadah kopiah saja ke..cakap lain kalu guna akal jgn pakai otak...binatang pun ada otak tau.

    BalasPadam
  6. Pak brahim setan jelmaan..pas tu kuat ke..sedar sikit pas tu dah hancur..jangan perasan pas macam dulu..kita x perlu pas sebenarnya tapi kesian nanti tinggal nama saja..setakat kuat ugama jahil politik x ada maknanya..

    BalasPadam
  7. dulu dulu punya orang bodoh macam lembu,sekarang kita sudah pandai. kita mau goyang kaki wang masuk,itu dap umno punya hal , malas masuk neraka, rajin sembah tokpekkong masuk surga.kita tanak makan pucuk ubirebus cecah sambal belacan tumis kita mau minum susu lembu.

    BalasPadam
  8. Adik beradik mat sabu pak brahim ni, api dlm sekam, gunting dlm lipatan

    BalasPadam
  9. dah tahu perpaduan itu satu tuntutan agama kut jer lah ... pusing pusing cakap tu apa pasal ... masalah lain selesaikan menurut perundangan ....

    BalasPadam
  10. Dulu slogan PRU ulamak PAS berbunyi "UNDI PAS MASUK SYURGA" tapi kalau ikut Hadis Rasulullah "PUTUSKAN SILATURRAHIM HARAM MASUK SYURGA". So siapa yang lebih betul, Ulamak PAS ke hadis Rasulullah SAW?

    BalasPadam
  11. anon 7.59...ini baru benar2 islam sejati. semoga allah mengampunkan anda....

    BalasPadam
  12. Mungkin nmasih terikat dengan janji Anwar untuk jawatan Menteri jika Anwar jadi PM....Semua yang menyokong Anwar akan dapat MENTERI...

    BalasPadam
  13. Anom 3:06 dan Anom 7:59 adalah Anom yang sama. Sama-sama lah terjun lubang.

    BalasPadam
  14. Sejarah menunjukkan PAS tak boleh nak lawan BN, jgn nak berlagak bagus lebai mat jenin

    http://www.malaysia-today.net/did-pas-ask-dap-to-abandon-its-anti-hudud-stand/

    BalasPadam
  15. 'Tanpa Nama'... bekerja keras nampak. pastikan berbaloi. tapi jgn bg makan anak bini atau mak bapak ko dgn duit yg ko dapat tu.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping