Selasa, April 26, 2016

"Siapa berani 'SONDOL', aku rejam dengan kayu ni!!!"
Hahaha!!! Memang tepat betul tindakan puak PKR tu memilih maskot Badak Sumbu bagi menghadapi Pilihan Raya Negeri Sarawak kali ini. Memang sebijik ikut perangai diorang rupanya.

Kot kalau selama hari ni pun, Si Ketua Penipu yang menjadi Ketua Umum parti tu pun selalu jugak guna slogan, "Kiri Kanan Sama Rata, Depan Belakang Sama Rasa" kata dia.

Jika sebelum ini, PKR didakwa telah 'Menyondol' DAPigs apabila berlakunya pertembungan dibeberapa kerusi yang menyaksikan calon DAPigs terpaksa berdepan dengan calon PKR.

DAPigs dalam kenyataan yang dikeluarkan bukan sahaja mendakwa tindakan PKR itu sebagai satu pengkhianatan terhadap janji yang telah dibuat. Bahkan mereka anggap PKR sebagai PENIPU.

Tapi ada jugak pemimpin PKR ni yang BEBAL nak tunjuk pandai tampil mempertahankan tindakan yang telah dilakukan oleh Timbalan Presiden PKR yang memberi kebenaran berlakunya keadaan tersebut.

Dalam kenyataan yang dibuat oleh Si Sam Ketot semalam, tindakan Si Azmin tu tidak sewajarnya dikecam oleh pelbagai pihak. Sebaliknya ia perlu disokong, terutama oleh ahli PKR sendiri.


Walaubagaimana pun, kenyataan Si Sam Ketot tu ternyata mendapat respon negatif dari kebanyakkan pengikut PKR tu sendiri dan menganggap dia hanya sekadar 'Memandai - Mandai'.

Kata mereka, Si Sam Ketot tu tak perlu menafikan yang dia bukan dari 'Team Azmin' sedangkan perkara itu memang sudah diketahui umum. Lagi pun, bila masa pulak dia bertanding menentang Azmin?

Masa dia bertanding dalam pemilihan yang lepas, Si Sam Ketot tu bertanding bagi jawatan Naib Presiden, bukannya dia bertanding jawatan Timbalan yang disandang oleh Si Azmin tu.

Tambah mereka lagi, kenyataan Si Sam Ketot tu juga turut dilihat sebagai satu tindakan yang melangkaui kedudukannya selaku Naib Presiden parti dan tidak menghormati jawatan Wan Azizah.

Bagi mereka, kenyataan Si Sam Ketot tu tidak mewakili suara dari kepimpinan PKR Pusat sedangkan Presiden, Setiausaha, Ahli MPP atau Biro Politik pun belum keluarkan sebarang kenyataan.

"Ni siapa yang nak jadi 'Wakil' pimpinan tertinggi?" Itu persoalan utama yang mereka bangkitkan terhadap kenyataan yang telah dikeluarkan oleh Si Sam Ketot tu semalam.

Maka jelas bahawa tindakan beberapa orang pemimpin PKR yang dilihat cuba membelakangi Presiden PKR seperti Si Sam Ketot dan Si Azmin Ali tu tidak disenangi. Dek kerana nak tunjuk pandai sangat, habis semua orang diorang 'SONDOL' belaka!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping